Konrad Konvalj
Myrmidon
Re: Röstläge 18:43
Det jag menar är:
"Konverterar ulvarna "fel" spelare så inträffar ett nattmord."
Om ulvarna väljer en spelare som inte är mottaglig, alltså "fel" spelare så dör spelaren ifråga. Alltså, det blir ett nattmord istället för en konvertering.
Fetade din lina.Ruga said:Att det inträffar ett nattmord om de konverterar fel spelare känns mäktigt.Då kan de ju inte misslyckas.Konrad Konvalj said:Spelbalans:
Larsson har skapat ett spel som skall vara av en lite högre svårighetsgrad.
* Dubbelhängning är ju en ny feature som är väldigt tveeggad och som ger både bybor och ulvar chansen att spela ett annorlunda spel
* Bybor kan konverteras till ulvar under spel.
För att det skall vara skapligt balanserat (nu skulle vi behövt Vico i spel) så finns det ju saker och ting som försvårar konverteringen.
1. Finns det redan en konverterad spelare (R1, inget nattmord) så startade vi med två ulvar.
2. Basse kan nu konverteras (enligt egen utsago) och då är det fortfarande rimligt med 2 ulvar från start med ett tak på 4 ulvar som flest.
Om endast Basse kan konverteras. Alltså, Jocke Kofot konverterades redan i R1 och nu sitter Basse på ulvarnas sida så är det mer rimligt med 3 ulvar från start + 1 konverterad ulv.
Det känns väldigt långsökt med att ulvarna har möjligheten att konvertera en bunt med spelare så att det finns läge att bli fler än 4 ulvar. Det vore sjukt obalanserat för byn.
Konverterar ulvarna "fel" spelare så inträffar ett nattmord. Basse har nämnt att det krävs att den som konverteras uppfyller vissa krav och är mottaglig.
Så. 2-3 ulvar från start med möjlighet att konvertera 1-2 ulvar.
Någon som känner att det finns fler tänkbara scenarion?
1 ulv från start med möjligheten att värva fler ulvar (som Mos-Varulv) känns för dåligt för ulvarna om det skall vara ett spel med högre svårighetsgrad.
Jag har funderat på en sak. Talas det specefikt i infot om plural av bybor?
Annars kanske det är tvärtom. Istället för en god bybo som konverteras så konverteras en ond en .(Så hen blir en varulv och räknas som en av dem.)Det har ex jag avrit med om förrut.(ej här)
Isåfall kanske anledningen att konverteringen skedde tidigt(när inget nattmord skedde.)Är att ulvarna fattade hinten och snabbt kunde ta rätt person.
Det jag menar är:
"Konverterar ulvarna "fel" spelare så inträffar ett nattmord."
Om ulvarna väljer en spelare som inte är mottaglig, alltså "fel" spelare så dör spelaren ifråga. Alltså, det blir ett nattmord istället för en konvertering.