Mmmkay. Basse har räknat på någon sannolikhets lära och lite prylar. Jag själv är ju en rätt kass matematiker så jag bygger en egen strategi som är fail-safe baserat på mina misstankar med tillägg från övriga byns misstankar.
Dubbelhängning:
Så här skall det röstas:
Max: Ruga, Trasapa, Thodd
Ruga: Max, Basse, Max Raven
K.K sitter på avbytarbänken.
Det som kan inträffa här baserat på mina ulvar.
Ruga vill rädda sitt eget skinn och att då ta bort rösten från Max är inte möjligt för då ryker hon själv, och räddar Max. Det hjälper alltså inte Ruga att flytta bort sin röst från Max.
K.K-->Hoppar så klart in och röstar Max (och nu kommer det!) Det Ruga kan göra då är att lägga tillbaka sin röst och då blir det 4-3 till Max favör och Ruga klarar sig.
Om Thodd är ulv och vill rädda Ruga ryker Thodd nästa runda. Samma sak med Trasapa. Alltså, varken Thodd eller Trasapa kan ju dra bort sin röst för att rädda Ruga så det är lugnt eftersom Ruga är uppsäkrad med andra spelare så för att Ruga skall kunna rädda sig själv så måste hon ha en kompis i tåget mot Max (eller skifta bort och tillbaka sin röst), och K.K misslyckas att lägga in en röst (och sen dra bort den om Ruga lägger tillbaka).
Ruga kan rädda sig själv genom att trixa med sin egen röst.
Den ända som kan räddas är Max om någon tar bort sin röst från honom och då är ju den ulv. Alltså-->Ruga-Trasapa-Thodd kan rädda Max genom att ta bort sin röst.
För att kunna bli räddad måste Max, Basse eller Max Raven dra bort sin röst från Ruga.
Om Ulv-Max drar bort sin röst från Ruga hoppar K.K in och lägger sin röst där och saken är biff. Alltså, samma upplägg. Lägger Max tillbaka sin röst på Ruga och K.K sitter kvar så åker Ruga ändå, men Max räddar sin egen ulvpäls.
Samma sak om Basse skulle få för sig någonting.
Är Basse och Max ulvar så kommer de så klart inte att ta bort rösterna från Ruga för då är Ruga grön. Då är det värt att offra Ulv-Max för att få med sig Ruga i fallet, och ha Basse kvar som en skön sista ulv.
För att hängningen skall gå hyfsat smärtfritt så sätter jag Max Raven-Thodd-Trasapa som "grön" och Basse är ett grönt wildcard. Boyscout-Basse skall ta hem det här med byn kan inte sätta sig själv i en brunare sits lixom. Jag petar på att Trasapa är byns grönaste efter mig själv och Max Raven är grön tack vare sin hund-roll och Thodd är grönare än Max och Ruga baserat på spel.
Ingenting är ju safe här, men det kan omöjligt gå åt pipan så att någon helt oväntad röstas ut med Max eller Ruga. Vi kan lyckas med Ruga+Max eller en av dom. Hur vi positionerar oss och hur mycket kaos det blir mot slutet kommer ju att vara talande i nästa runda i vilket fall som helst.
Jag är fullt beredd att höra andra strategiska upplägg. Grejen här är ju att vi måste sätta en mer grön färg på vissa spelare hur lite vi än vill det. Lixom, jag har en grön spelare på plan och det är jag själv. Sen är övriga "gröningar" baserat på spelet och saker som har hänt från R1 till nu.