Thodd
Veteran
enda jag minns av serien är när dr who möter sig själv och fixar (vad det nu var för knipa) men inte för att han förstår det utan för att han sett sig själv göra det i framtiden.
Skall skicka pm till lite coolt och fräckt folk här på forumet lite senare i kväll.Vimes said:Däremot måste ni ju börja ragga ihop lite mer folk.
Kan bli fett meta, det här...Recca said:Om jag tycker det ser fluffigt ut i mitt rollpm så kan ni förvänta er att jag kollar upp serien lite på wiki.Brynolf said:Skönt att inte vara ensam om att ha nollkoll på dr who. Jag trodde jag skulle vara den ende som inte fattade nånting.
Stort tack till Basse och Maxy som lyssnade på kallelsen till fler spelare. Var ett tag lite orolig att vi inte skulle komma över tiostrecket.Basenanji och Max Raven said:We are legion.
Xyas vill sjukt gärna spela varulvsspel. Men avhandlingen måste skrivas klart, samtidigt som jag är nybliven småbarnsförälder (fantastiskt bra kombination ). Så att gå med i det här varulvsspelet skulle innebära ett gravt havera av disciplinBasenanji said:(har någon sett xyas btw? Eller har jag missat att han ska vara med?)
Oh. Du är saknad! Grattis till barn och lycka till med avhandlingen! Må mjölken göra dig stark, må klövarna klappra i grönbetesskritt och må korna råma till din framgång!xyas said:Xyas vill sjukt gärna spela varulvsspel. Men avhandlingen måste skrivas klart, samtidigt som jag är nybliven småbarnsförälder (fantastiskt bra kombination ). Så att gå med i det här varulvsspelet skulle innebära ett gravt havera av disciplinBasenanji said:(har någon sett xyas btw? Eller har jag missat att han ska vara med?)
Fast det är inte riktigt vad det betyder. Eller inte här på wrnu i alla fall. Fluff är teamatisk information som den som skapar spelet lägga på "utanpå" varulvsspelet. Till exempel att en siare heter Marsvinsjägare i ett spel med djuraffärstema där ulvarna heter Marsvin.Thodd said:fluff.. är inte det typ lore-aktigt.. att man följer en story och spelar sin roll istället för att planlöst bara peka finger på folk
Inte riktigt. Det finns varulvsspel med rollspelande, men det är inte rekommenderat. Det är ju ett psykologiskt spel som kretsar kring lögner och genomskådandet av detta, och om folk dessutom rollspelar ovanpå detta blir oerhört svårt och krångligt.Thodd said:fluff.. är inte det typ lore-aktigt.. att man följer en story och spelar sin roll istället för att planlöst bara peka finger på folk
Detta går säkert att göra lagligt, men bara för att vara tydlig med detta eftersom det är ett återkommande problem.LJSLarsson said:Är man nyfiken på serien så är detta mina varma rekommendationer på avsnitt som man ska ladda ner för ett smakprov:
* Blink
* The Girl in the Fireplace
* Dinosaurs on a Spaceship
Kort sagt: Förespråka inte olaglig fildelning.Regel 3: Respektera lagen. Posta inget som är olagligt enligt svensk lag och uppmuntra heller ingen annan att bryta mot svensk lag.