Nekromanti Dra ihop ett party till D2?

Johan K

Gammal & dryg
Hej på er!
Verkar inte bättre än att jag kan ha fastnat i Diablo 2-träsket, igen....
Så min fråga till er, är det några av er som är sugna på att dra ihop ett party i detta eminenta hack´n slash-spel??
Jag själv har börjat på en barbar...

// Johan K

Adrian Granberg

Veteran
Skulle kanske kunna vara något. Skulle kunna vara roligt att testa en Necro eller Paladin. :gremsmile: Ska se om jag har med spelet till Stockholm. Ska vi spela via battlenet eller virituellt lan?

Laowai

Hero
Har själv fastnat ordentligt i eve träsket, annars skulle jag ledigt joina.
Men jag kan däremot tipsa om en mod som heter eastern sun. Gör dibba bättre på alla sätt och vis imho (det finns bland annat delad stash mellan karaktärer i party. Godsend på open bnet) rekommenderas varmt.

Johan K

Gammal & dryg
Vad tror du om att dra ihop nån dag som vi kan lira lite??

solvebring

Superhero
Hoppas detta håller i sig. För närvarande har jag tyvärr inte tid. Det finns allt för mycket att göra. Jag gjorde dock också ett återfall för ett tag sedan, att jag till och med såg till att köpa alla originalskivorna igen. ... Då ångrade jag bittert att jag sålde allt för ett tiotal år sedan. :gremsmile:

Well, jag håller mig halvt om halvt öppen till förslaget och joinar gärna bara jag får tid över.

solvebring

Superhero
Har skitdåligt med tid som jag sagt tidigare. Men om detta fortfarande är aktuellt kanske man skulle kunna lösa det.

Några som still är på?

Kanne - det är din idé från början. Lust att styra upp något?

Übereil

Swashbuckler
Jag spelar ju faktiskt D2 för tillfället (måste installera multiplayer bara...), och att inte spela single player vore ju nåt att testa.

Übereil

solvebring

Superhero
Re: Diablo II: LoD party?

Übereil said:
Jag spelar ju faktiskt D2 för tillfället (måste installera multiplayer bara...), och att inte spela single player vore ju nåt att testa.

Übereil
Btw, jag tar för givet att det är Lord Of Desctruction (expansionen) vi talar om?
... Jag vet iof inte om man kan lira på Battlenet med plaina 2:an, för jag har alltid spelat med expansion.

Hur som haver, om någon inte har expansionen så kan man köpa rubb och stubb för nedladdning här.

solvebring

Superhero

Nåväl, mitt största problem är det här med tid.

Fast jag vet inte, kanske kunde man typ säga ungefärliga tider som man kan tänka sig så kan ju folk möta upp.

Alternativt om någon har dator till övers som kan ha en karaktär inloggad på ett game dygnet runt. Då skulle vu ju bara kunna döpa gamet till typ WRNU och sätta wrnu eller dylika som lösenord och spela på när helst man önskar, för då behöver man ju inte bry sig så mycket om timing.

Fler idéer eller för den delen intresseanmälningar mer än jag och Übbe?

Förövrigt är det jag för närvarande har på Battlenet inget mer än en nystartad Sorcerer, lvl 2. Det vore najs att ha ett gäng som alla börjar ungefär från början tillsammans. :gremlaugh:

Übereil

Swashbuckler

solvebring said:
Btw, jag tar för givet att det är Lord Of Desctruction (expansionen) vi talar om?
... Jag vet iof inte om man kan lira på Battlenet med plaina 2:an, för jag har alltid spelat med expansion.
Bra poäng. Jag kör LoD, men det kanske inte är alla som gör det.

Übereil

Übereil

Swashbuckler

...problemet är att jag inte har någon originalskiva till grundspelet, och att köpa en kostar lite för mycket. Så att spela multiplayer ser lite för svårt ut...

Übereil

Petter42

Swordsman

Menar du att du inte äger spelet eller att du inte har någon skiva? För om du bara saknar en skiva kan du ladda ner den från battle.net om du har cd-nyckeln eller redan registrerat nyckeln på ditt konto.

Übereil

Swashbuckler

Om jag minns rätt lånade jag grundspelet av en kompis och körde med min egen LoD-skiva.

Übereil, som för övrigt inte köper saker från blocket/tradera så att köpa det därifrån blir för mycket arbete

solvebring

Superhero

Übereil said:
Om jag minns rätt lånade jag grundspelet av en kompis och körde med min egen LoD-skiva.

Übereil, som för övrigt inte köper saker från blocket/tradera så att köpa det därifrån blir för mycket arbete
:gremfrown: Synd. På Tradera, länken var det annars bara att klicka på "Köp nu" vänta på mail med betalningsinfo, betala och vänta...

Fast hör runt bland dina polare då? Kanske någon som har kvar skivorna men inte direkt tänkt att lira mer. Det är trots allt ett "gammalt" spel som inte liras så hårt.

Annars kan du ju höra om du iaf kan få låna någons key. Sedan reggar du dig hos Blizzard, anger keyn och får ladda ned alltammans och slipper skivor och allt skit, samt får senaste patcherna och allt direkt. Alltså, en laglig key är allt du behöver. ... LoD har du ju som sagt redan så sen är det ju bara att lira. =)

Johan K

Gammal & dryg
Får erkänna att jag inte lirat så mycket på ett tag, men suget finns där ändå...
Vad tror vi om att försöka få till nått på torsdag runt 18-tiden..

solvebring

Superhero
Johan K said:
Får erkänna att jag inte lirat så mycket på ett tag, men suget finns där ändå...
Vad tror vi om att försöka få till nått på torsdag runt 18-tiden..
Det kunde kanske vara något. Ska känna efter med studierna och höra med sambon hur hon har det, ifall hon ska någonstans osv.

Hur länge hade man tänkt spela i så fall? ... Ca?