Nekromanti Dra ihop ett party till D2?

Feuflux

omjonasson.se
Jag måste bara ta och svara i tråden eftersom jag var med förra gången vi körde Diablo2 med wrnu-folk.

Jag är lite osäker på om jag kan ta mig tid att vara med någonting (och det skulle i såfall enbart röra sig om spel mellan 20-ish och 22-ish för min del (när barnet sover...)), men blir lite småsugen.

Jättekul att sådant här görs iaf.

ps. Om jag ska försöka hoppa in som druid, är det nåt jag bör satsa på för att inte krocka för mycket med era skills? ds.

Übereil

Swashbuckler
Re: Tack för gott spel!

Imorn kan jag inte, på Torsdag kan jag inte, på Onsdag är tveksamt.

Tisdag, alltså...

Übereil, som plötsligt undrade var all hans tid tagit vägen

Feuflux

omjonasson.se
Nu är min varulvsdruid på level 14 och har kvar att döda Andariel (sen är jag ikapp er om jag fattat rätt). Det vet jag inte om jag fixar själv, så antingen hojtar jag här om hjälp eller så skapar jag bara ett öppet spel som heter Act1 Andy Help eller nåt, för sådana finns det.

Det är ju rätt tyst här. Spelar ni fortfarande? :gremsmile:

Übereil

Swashbuckler
Jag spelar gärna, bara jag inte är upptagen med annat. Har själv dragit upp en varulvsdruid (fan vad healing potions inte biter...) och en sorc till level 14.

Vill du fortfarande ha hjälp att döda Andariel så kan jag givetvis hjälpa till. Sen kan vi väl döda Radarment när vi ändå håller på.

Übereil

Dum Panda

Warrior
Jag tar mig tid om folket vill, men det är nog andra som har mer ont om tid än jag.

Johan K

Gammal & dryg
Spela nu på söndag??

Jag föreslår att vi lirar lite D2 nu på sömndag, runt 17-tiden. Är det något som de flesta kan?

/ Johan K, som är lite sugen på att ur & rasta sin barbar.

solvebring

Superhero
Förslag på mötes/spelstruktur!

Det känns förövrigt som att vi hela tiden blir så beroende av att alla ska kunna vara med. Jag vet till exempel med mig att jag inte kommer kunna alls så ofta som många andra. Fast hur det än är med det så vill jag inte att min tidsbrist ska låsa andra. Därför har jag följande förslag för att göra det mer flytande. Diablo II är trots allt ett rullade spel, det återupprepar sig själv hela tiden och det är inte särskilt svårt att lira ikapp, droppa in på passande akt osv.

Förslag
För att slippa vänta på att alla ska kunna vara med är det bättre folk lirar när de lyckas dra ihop ett dugligt gäng som kan spela. Andra kan trots allt lira ikapp eller vara med fast de är på högre eller lägre level - förutsatt att de kommit till den akt som är aktuell för pågående spel. Det blir dessutom lättare att säga att man kanske kan, och bara droppa in på uppgjord tid och hänga på. Man behöver inte planera så mycket. Kort sagt tror jag att drop-in kommer gynna oss alla genom flexibiliteten.

Riktlinjer för att detta ska fungera:
x Vi lirar samma version:
- Diablo II: Lord of Destruction (expansionen)
- "Softcore", alltså inte Hardcore.
- Inga hackade PC's (Player Character) tillåtna.
- B-net (Battlenet), server: Europe.

x Spelssessionerna annonseras här
- Gör upp datum och tid här så att alla som vill vara med kan se.
- Nämns vad ni tänkt lira: Normal/Nightmare/Hell, akt och ca levels.
- När ni lirat klart så tala om ca level ni nådde och vilken akt ni är på, ifall folk vill spela ikapp.

x Gör gamet på B-net tillgängligt
- Först på plats skapar ett game.
- Döp alltid gamet till: rollspel-nu (punkt funkar inte)
- Lösenordsskydda alltid gamet med: wrnu
- Maxa antalet tillåtna spelare (8 PC's)
- Sätt högt antal på tillåten levelskillnad (typ 30-50) så kan folk som vill, vare sig låg eller hög level, joina bara de är på samma akt.
Vad tycker ni om detta?

Feuflux

omjonasson.se
Re: Spela nu på söndag??

Jag föreslår att vi lirar lite D2 nu på sömndag, runt 17-tiden. Är det något som de flesta kan?

/ Johan K, som är lite sugen på att ur & rasta sin barbar.
Jag kan möjligtvis på söndag, men det blir i så fall efter nattning av son. Så tidigast 19:30 kan jag ansluta.

Får se till att fixa Andariel först bara så att jag släpps in i Lut Gholein (eller hur det nu stavas). :gremsmile:

Dum Panda

Warrior
Re: Förslag på mötes/spelstruktur!

Jag tycker det verkar hur bra som helst :gremsmile:.
Kör på det!

Johan K

Gammal & dryg
Nu vill jag spela!!

Är ruggigt sugen på att ut & banka monster!
Jag föreslår att vi träffs nu på söndag runt 17-tiden & går loss lite. Vilka är med?

Übereil

Swashbuckler
Re: Nu vill jag spela!!

Det låter inte helt fel. Det har ju gått ett tag sen förra gången.

Übereil

Feuflux

omjonasson.se

Söndag kan fungera, men klockan 17 är en knäpp tid. :gremsmile: Då pågår matlagning för fulla muggar här. Jag kan (om inget oväntat inträffar) hoppa in och hänga på er efter nattning av sonen runt halv 8.

Minns förresten inte alls vad som gäller med quests, kommer jag kunna delta i era eller måste de tas i nummerordning?

Dum Panda

Warrior

Jag är på.
Det bästa är om den som gjort minst skapar spelet, för de quest som redan gjorts kan inte göras där.

Übereil

Swashbuckler

Med andra ord inte jag, för jag gjorde Radarment igår. Fast i värsta fall kan vi ju skapa om, ifall någon behöver göra quests som redan gjorts.

Übereil

Feuflux

omjonasson.se
Verkar inte finnas nåt "rollspel-nu/wrnu"-spel igång, så jag skapar ett nu och börjar jobba mig ner mot Radament.

Johan K

Gammal & dryg
Det går fler tåg!
Vi körde lite, dingade in lite xp, lvl´s & sådant bra fluff... =)

Übereil

Swashbuckler
Jag var med på slutet, men det blev ju bara någon halvtimme (jag fick Staff of Kings och en wp).

Übereil, som längtar tills level 24 så han kan byta till att köra fällor