Rickard
Urverk speldesign
Att få in spelarna så att de hakar på storyn man har kommit på kan vara nog så svårt.. Ibland blir det lite klyschigt (ang. denna)..
Har ni stött på några ovanliga/annorlunda sätt att dra in spelarnas RP:er i plotten?
Kan lista några av de vanliga (som kan förekomma i flertalet versioner):
De sitter på en krog och får ett uppdrag av person..
En skadad person stapplar fram till RP:na...
Ett föremål kommer i en RP:s ägo.
De ska undersöka något intressant..
De ser en annons efter något..
SL kör en prolog hur de hamnade i smeten och spelarna tar vid (smart lösning, btw)..
Ovanliga:
RP:na vaknar upp och minns inte hur de kom dit (har förresten använts 3-4 ggr när de senaste 3-4 åren när jag tänker efter)..
/[color:448800]Han</font color=448800> som kan påpeka att btw står för "by the way"
Har ni stött på några ovanliga/annorlunda sätt att dra in spelarnas RP:er i plotten?
Kan lista några av de vanliga (som kan förekomma i flertalet versioner):
De sitter på en krog och får ett uppdrag av person..
En skadad person stapplar fram till RP:na...
Ett föremål kommer i en RP:s ägo.
De ska undersöka något intressant..
De ser en annons efter något..
SL kör en prolog hur de hamnade i smeten och spelarna tar vid (smart lösning, btw)..
Ovanliga:
RP:na vaknar upp och minns inte hur de kom dit (har förresten använts 3-4 ggr när de senaste 3-4 åren när jag tänker efter)..
/[color:448800]Han</font color=448800> som kan påpeka att btw står för "by the way"