Nekromanti DraCon framflyttat och bortflyttat...

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Positivt för mig

För jag kunde inte vid det förra tidpunkten. Dessutom så blir det lätttare för mig att komma till Gbg/Sthlm. Så jag skulle vilja påstå att det var ett positivt besked... men man vet ju iofs inte när det hamnar nu så det kan ju bli fel igen. Den som lever får se...

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

Hasse

Hero
Precis.

Ännu mer positivt blir det om det hamnar i Gbg. Men det lär väl aldrig hända.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Hasse

Hero
Re: Chansen finns ju

jo jag vet, jag försökte säga att jag tror Stockholm drar det längsta strået fast jag var lite otydlig. Men ibland gör det inget om man har fel. :)

Hasse

Pink Floyd

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Hmm...

Med tanke på att allt som hamnar (konventsmässigt)i Stockholm går åt skogen och det som hamnar i Göteborg går bra, så vore det ju bättre att lägga det i Göteborg.

Sedan lär jag inte gå vilse där heller... (Ja, jag är en lantis... /images/icons/smile.gif)

- Robert Jonsson

"För att se igenom den slöja vi skapat så måste vi öppna ögonen..."

Eksem

Champion
Re: Hmm...

Jag bor visserligen i en halvförort till Stockholm, men jag tror fan Göteborg blir bättre.

Gandalf

Veteran
Va fan!

Vad säger du, du är banne mig ingen riktig stockgolmare, Göteborg bättre! *fnys*

/G "Lite halv ironisk sådär..." =)

Nerosuferoth

Swordsman
Samma här

Jag tycker att Kalmar var alldeles förträffligt så för mig var det inga goda nyheter. Men när det nu ska flyttas så hoppas även jag att det blir av i Göteborg.

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?

Hasse

Hero
Re: Verkar som...[ot]

"Undrar varför? Större rollspelsintresse där? Borde väl inte vara så."

Jag vet inte hur den svenska rollspelskartan ser ut men med tanke på hur stor del av Sveriges befolkning som bor i Stockholm borde det bo flest rollspelare där, sett till rena siffror alltså. Var rollspelsintresset procentuellt sett är störst har jag ingen aning om.

Hasse

Pink Floyd

Hasse

Hero
Re: Skulle vara skoj...[ot]

"Säkert någon liten håla (som den jag bor i kanske) där alla rollspelar eftersom det inte finns så många andra alternativ."

Jo problemt med just procentsatser är att de kan luras rätt så ordentligt spec. om de baserar sig på få antal personer iom att en enda person då får mycket större effekt på procenten.

Skulle själv tycker det vore kul att få reda på hur många personer, i Sverige, som det uppskattas att det är som spelar rollspel.

Hasse

Pink Floyd

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Undersökning [ot]

En fet undersökning är vad vi vill ha. Lite siffror (det brukar glädja oss rollspelare iaf om det gäller på ett rollformulär) och diagram. Allt bara för att se hur vi rollspelare fortsätter att leva och växa till en stor mäktig massa. Eller överdrev jag nu?

*Kanske lite för eggad*

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

Hasse

Hero
Re: Undersökning [ot]

Ja precis, den kan ske här via Rollspel.nu så att vi får riktigt finna siffror. ;-)

Annars finns ju Temo eller Gallup eller andra marknadsundersökningsföretag. Skulle faktiskt vara kul med en seriös undersökning som frågade dels om man spelar rollspel samt om man någonsin har prövat/spelat rollspel. samt om man inte spelar eller har slutat, om man är intresserad att börja igen.

Hasse

Pink Floyd