Nekromanti Dragon Warriors

Storuggla

Champion
Mongoose kränger nu samtliga böcker till Dragon Warriors till det facibla priset av £49.99. Så för strax över en femhundralapp får man 7 böcker som sammanlagt tydligen klockar in på runt 800 sidor.

Okej. Så vad är Dragon Warriors? Jag vet att det var ett spel en gång och gamlingar blir nostalgiska när man säger det, men varför ska vi unga hippa jazzkatter köpa och läsa det?

Storuggla, såsgnom

Krille

Super Moderator
Storuggla said:
Okej. Så vad är Dragon Warriors? Jag vet att det var ett spel en gång och gamlingar blir nostalgiska när man säger det, men varför ska vi unga hippa jazzkatter köpa och läsa det?
För att ställa oss in hos det gamla gardet, förstås.

Storuggla

Champion
Någon har stulit en femma där. Femhundralapp. Ska det ju vara. Såklart.

Storuggla, karatefyllor på morgonen

Arfert

Facit
För att det är ett av de bästa fantasyspel som gjorts? Är brittiskt som ger en annan känsla jämfört med alla dessa jänkar-spel?? För att det är enkelt men fiffigt, charmigt och välskrivet som sjutton (vilket inte överraskar med den författarlistan)?

Räcker det som skäl för inköp?

Storuggla

Champion
"Räcker det som skäl för inköp?"

Räcker nog för mig! Ska bli kul att se vad det väger när det väl anländer hemma hos mig. :gremwink:

Storuggla, läser för nöjes skull

Storuggla

Champion
"Unga hippa jazzkatter" betyder självfallet "Vi som bär hängslen inte för att det är tufft utan för att det är bekvämt, äter filbunke och får åldersnoja när de inser att flickorna som jobbar på fiket vid ens arbete inte var födda när Sovjetunionen upplöstes. Eller i alla fall inte när Berlinmuren föll."

Storuggla, get off my lawn you punks

Mr.Walker

Warrior
Jag tycker det har snygga illustrationer och en stämningsfull sagovärld. Däremot tycker jag reglerna inte riktigt åldrats med värdighet, de känns stela och begränsade. Jag har aldrig varit så förtjust i levels
och jag tycker det är för få yrken för att det ska vara intressant. Men det är ett väldigt enkelt system så om man gillar den typen av rollspel så är det nog ett givet köp.

Cugel

Veteran
Om man inte är så förtjust i levels är DW ändå rätt ok, eftersom det i praktiken är omöjligt att nå över level 3... om de inte ändrat det sen originalutgåvan(?)