Nekromanti Dragon worshippers!

Mundo

Myrmidon
Dags att leka inbördeskrig i Consaber igen!
Dags att leka med tokon och draktroende!

Frågan är, vilka ceremonier/böner har en draktroende präst? Daak-troende fick ju en massa coola uppdateringar, men har vi någon gissning på vad dessa herrar och damer borde kunna använda för några ceremonier?

fabianlund

Veteran
Jag tänker: Någon typ av skyddsbön för att skydda sig och/eller draken. Något sätt att kommunicera med draken om det inte är etablerat tidigare. Kanske något att dölja platsen draken finns på? Eller böner för att hitta dit?

Rhodryn

Hero
Skulle inte förvåna mig om de ägnade lite tid till att gå på kol, eller annat sådant där de utsätter sig själva för hetta och/eller eld.

Sen så ser jag konstant framför mig drakarnas "födelse" ur Game of Thrones när jag tänker på detta också. Men det är kanske lite väl "on the nose" att ha med något som det som en myt eller något. XD

Nirbulas

Veteran
Jag lade upp några förslag på mysterier i Consaber, Tokon och den gamla tron tråden. De ceremonierna var för det mesta mer inriktade på andra gudar i tokons pantheon än Den Stora Draken, bortsett från "drakens onda öga". Om en druid skulle vara mer inriktad på just ceremonier som kan anknytas till drakar borde kanske kaos, stasis och elementarkrafterna ligga i fokus. Förslag skulle vara ceremonier som gör att druiderna kan riva väv eller teleportera sig, avskärma aspekter på ett område, få en liten eld att flamma att flamma upp, orsaka dimma, rena vätska och skriva i sten.

Enstaka druider kanske skulle kunna ägna sig åt ceremonier med anknytning till drömmagi med, och ha lättare för att kunna öppna vägar in till skugglandet.