Nekromanti Dragon?

Organ

Out of time, out of mind
White Dwarf (OT)

Är det nån som förresten vet när WD slutade vara rollspelstidning för att endast handla om Warhammer? Jag har ett gäng nummer som är runt 10 år gamla som behandlar både det ena och andra, så det måste ha skett efter det.

/Anders (Som älskar gamla rollspelstidningar. Personliga favoriten är SPIs uråldriga publikation Ares)

Troberg

Sinister eater
Re: White Dwarf (OT)

Är det nån som förresten vet när WD slutade vara rollspelstidning för att endast handla om Warhammer? Jag har ett gäng nummer som är runt 10 år gamla som behandlar både det ena och andra, så det måste ha skett efter det.
Någon gång kring nummer 100 blev det en ren GW-tidning, ganska snart efter det (120? 130?) blev den ren Warhammer. Eller kommer jag ihåg fel?

Organ

Out of time, out of mind

>Någon gång kring nummer 100 blev det en ren GW-tidning, ganska snart efter det (120? 130?) blev den ren Warhammer.

Skulle du kunna ta det där i år istället för tidningsnummer?

/Anders

/Anders

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Öööh, det beror på vad du menar

I nummer 138, juni 1991, hittar jag min sista WFRP-artikel. Det kanske finns nån enstaka nånstans senare, men där tog det i stort sett stopp.

Nummer 100, april 1988, är det nummer där man bestämde sig för att bara köra Warhammer-influerade spel (WFRP, WFB, WH40k och en massa olika brädspel). Då droppade man support för tex Judge Dredd RPG och RuneQuest (som producerades av GW vid den tiden, så även det var inhouse-spel).

När de började fokusera bara på inhouse-produkter vet jag inte. Kan kolla ikväll om nån är intresserad.

MVH

Magnus

Troberg

Sinister eater

Skulle du kunna ta det där i år istället för tidningsnummer?
Tyvärr, jag gjorde mig av med min samling några år sedan (i stort sett komplett serie från 40 till 100...). Ångrar mig lite nu, men då behövde jag stålarna till andra, roligare saker.

Balderk

Swashbuckler
Re: Öööh, det beror på vad du menar

Undrar om de börjar behandla WFRP i WD igen, nu när de fått tillbka rättigheterna från hogshead (då de har lagt ner den verksamheten)? Hoppas...

/Herr Balderk, possitiv

Staffan

Myrmidon
Re: Dragon-PDF

Tja, jag vet inte om några svenska återförsäljare har den längre... den har ju några år på nacken (två eller tre). svgames.com har den i alla fall, och kanske amazon och liknande företag. Den kostar dock en del - svgames tar $45 för den.

Netfeed

Swashbuckler
Re: Öööh, det beror på vad du menar

tror inte det, men det kan kanske komma nångon special tidning från Black Libary

Lord_Crucificer

Veteran
Jag tycker definitivt att den är värd pengarna, särskilt om man köper dem på sf-bokhandeln i stockholm. 10:- för gamla ex. De är mycket läsvärda och serierna är skitbra.