Nekromanti Drakar Och Demoner Äventyr Old School

Sodivra

Champion
Jag ska börja leda lite för några nybörjare, och letar efter ett äventyr som passar oerfarna spelare och erfaren SL, gärna mycket improvisationsmöjligheter, men inte så komplicerat, till exempel.

Några tips?
(Jag kommer köra i fantasymiljö, men eftersom varken jag eller spelarna orkar lära oss Ereb så bygger jag ut världen allt eftersom.. Passar oerfarna bättre tror jag!)

/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif

Det kan nog defenitivt stämma att oerfarna har lättare för att du skapar en egen värld. Annars är fördelen med att köra med Ereb och Trudvang att det blr bättre känsla med en väl genomarbetad värld som spelarna kan relatera sina rollpersoner till och göra mer specifika.( ex: Thorvild Yxskägge skulle vara en vanlig Dvärg i de flesta egenpåhittade fanatsyvärldar men i Ereb Altor är han Grynnerbergsdvärg från Ghan Kvizur, med speciella grundegenskaper och speciellt Jorispråk som han kan, och det är något som spelaren direkt kan hitta på. Mycket går för egen maskin om världen redan är färdig och välkänd bland spelarna. Därför tycker jag att det är betydligt roligare att köra i färdiga världar, i.o.m att spelkänsla är så mycket bättre då om man är erfaren på världen. Sen får man spela som om man inte visste om man nu spelar en rollperson som är helt okunnig om omvärlden.)

Hasse

Hero
Döda skogen eller Vinterskogens hemlighet

Jag vet inte om det är gratis äventyr du letar efter men mitt tips till EDD är iaf en gammal favorit som ger många nostalgitrippar, nämligen äventyret Döda skogen, detta är dock inte gratis utan ett officiellt äventyr, samt första delen del av tre i en triologi kallad Ärans väg. De andra delarna är Maktens portar och Mörkrets hjärta.

Skall du spela DoD6 så varför inte pröva Vinterskogens hemlighet?

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-05-11 19:39.</EM></FONT></P>

Sodivra

Champion
jo

Jag funderade oxå på skogen.. Om jag bara kan hitta den!
(Döda alltså..)

(Senare) Yesss! Hitta den! Kommer passa perfekt!

/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Arvidos on 2001-05-11 20:09.</EM></FONT></P>