Nekromanti Drakar och demoner Äventyr

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,850
De fyra svärden

Spelarna stöter ihop med en trollkarl på sina resor. Han står knäböjd framför en grottöppning och svamlar. Han berättar att inne i grottan finns en gammal ödöd krigare, han är mer eller mindre ostoppbar och ingen i den kända världen vet hur han ska kunna besegras.
Det enda man kan göra är att hålla honom inlåst. Trollkarlen har lyckas stänga in honom för nu men behöver magiska föremål för att lyckas helt.
Trollkarlen visar spelarna en valvdörr inne i grottan, det pyser ut rök ur dem små springorna i nederkanten av dörren. I dörren är det fyra hål. I hålen ska fyra svärd stickas in, när dem görs det så blir krigaren instängd för alltid.
Svärden är utspridda över världen, efter spelarna har hittat ett svärd så bör de återvända till grottan och sticka in det i dörren för att bromsa krigarens väg ut, varje svärd lägger på lite tid innan han bryter ut, men utan alla så kommer han till slut ta sig ut i vilket fall.

Men svärden är också magiska i strid så spelarna kan därför gå runt med dem för att göra det lättare att få tag i dem andra svärden.

Ett av svärden är på botten av en djup sjö långt upp i nordväst.
Det andra svärdet är hos en rikaffärsman in en stor by i söder.
Det tredje svärdet är djupt inne i en grotta fylld med fällor i nordost.
Det fjärde svärdet bärs av en general i ett fort till öster.

Vilken ordning dem samlar in dem är upp till dem själva och hur dem går tillväga för att få tag i dem är också upp till spelarna.
 

Trollkalle

Veteran
Joined
28 Jul 2015
Messages
190
Anchorman;n136414 said:
De fyra svärden

Spelarna stöter ihop med en trollkarl på sina resor. Han står knäböjd framför en grottöppning och svamlar. Han berättar att inne i grottan finns en gammal ödöd krigare, han är mer eller mindre ostoppbar och ingen i den kända världen vet hur han ska kunna besegras.
Det enda man kan göra är att hålla honom inlåst. Trollkarlen har lyckas stänga in honom för nu men behöver magiska föremål för att lyckas helt.
Trollkarlen visar spelarna en valvdörr inne i grottan, det pyser ut rök ur dem små springorna i nederkanten av dörren. I dörren är det fyra hål. I hålen ska fyra svärd stickas in, när dem görs det så blir krigaren instängd för alltid.
Svärden är utspridda över världen, efter spelarna har hittat ett svärd så bör de återvända till grottan och sticka in det i dörren för att bromsa krigarens väg ut, varje svärd lägger på lite tid innan han bryter ut, men utan alla så kommer han till slut ta sig ut i vilket fall.

Men svärden är också magiska i strid så spelarna kan därför gå runt med dem för att göra det lättare att få tag i dem andra svärden.

Ett av svärden är på botten av en djup sjö långt upp i nordväst.
Det andra svärdet är hos en rikaffärsman in en stor by i söder.
Det tredje svärdet är djupt inne i en grotta fylld med fällor i nordost.
Det fjärde svärdet bärs av en general i ett fort till öster.

Vilken ordning dem samlar in dem är upp till dem själva och hur dem går tillväga för att få tag i dem är också upp till spelarna.
Anchorman detta är nog det bästa jag sett änsålänge. Detta kommer jag definitivt ha med ????????????????????????
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,850
Kul!
Svärden kan ju vara vad som helst som passar. Svärd var bara det första jag tänkte på.

Se till att det tiden är en riktig faktor, skriv ner ett antal dagar som spelarna har på sig men berätta inte för dem hur länge, de måste bara veta att de kan misslyckas om de tar för lång tid på sig. Allt ska handla om hur de bäst optimerar sina resor och när de avlastar svärden.

Se också till att något är annorlunda varje gång de återvänder, så de märker att tiden går och blir stressade.

Du kan också lägga in något sidequest som kan göras för att tjäna något, men upp till spelarna om de vill lägga tiden på det
 

Trollkalle

Veteran
Joined
28 Jul 2015
Messages
190
Japp absolut det var en bra idé men jag tror att jag ska köra med nycklar ????
 
Top