Anchorman
Swashbuckler
- Joined
- 28 Apr 2012
- Messages
- 1,850
De fyra svärden
Spelarna stöter ihop med en trollkarl på sina resor. Han står knäböjd framför en grottöppning och svamlar. Han berättar att inne i grottan finns en gammal ödöd krigare, han är mer eller mindre ostoppbar och ingen i den kända världen vet hur han ska kunna besegras.
Det enda man kan göra är att hålla honom inlåst. Trollkarlen har lyckas stänga in honom för nu men behöver magiska föremål för att lyckas helt.
Trollkarlen visar spelarna en valvdörr inne i grottan, det pyser ut rök ur dem små springorna i nederkanten av dörren. I dörren är det fyra hål. I hålen ska fyra svärd stickas in, när dem görs det så blir krigaren instängd för alltid.
Svärden är utspridda över världen, efter spelarna har hittat ett svärd så bör de återvända till grottan och sticka in det i dörren för att bromsa krigarens väg ut, varje svärd lägger på lite tid innan han bryter ut, men utan alla så kommer han till slut ta sig ut i vilket fall.
Men svärden är också magiska i strid så spelarna kan därför gå runt med dem för att göra det lättare att få tag i dem andra svärden.
Ett av svärden är på botten av en djup sjö långt upp i nordväst.
Det andra svärdet är hos en rikaffärsman in en stor by i söder.
Det tredje svärdet är djupt inne i en grotta fylld med fällor i nordost.
Det fjärde svärdet bärs av en general i ett fort till öster.
Vilken ordning dem samlar in dem är upp till dem själva och hur dem går tillväga för att få tag i dem är också upp till spelarna.
Spelarna stöter ihop med en trollkarl på sina resor. Han står knäböjd framför en grottöppning och svamlar. Han berättar att inne i grottan finns en gammal ödöd krigare, han är mer eller mindre ostoppbar och ingen i den kända världen vet hur han ska kunna besegras.
Det enda man kan göra är att hålla honom inlåst. Trollkarlen har lyckas stänga in honom för nu men behöver magiska föremål för att lyckas helt.
Trollkarlen visar spelarna en valvdörr inne i grottan, det pyser ut rök ur dem små springorna i nederkanten av dörren. I dörren är det fyra hål. I hålen ska fyra svärd stickas in, när dem görs det så blir krigaren instängd för alltid.
Svärden är utspridda över världen, efter spelarna har hittat ett svärd så bör de återvända till grottan och sticka in det i dörren för att bromsa krigarens väg ut, varje svärd lägger på lite tid innan han bryter ut, men utan alla så kommer han till slut ta sig ut i vilket fall.
Men svärden är också magiska i strid så spelarna kan därför gå runt med dem för att göra det lättare att få tag i dem andra svärden.
Ett av svärden är på botten av en djup sjö långt upp i nordväst.
Det andra svärdet är hos en rikaffärsman in en stor by i söder.
Det tredje svärdet är djupt inne i en grotta fylld med fällor i nordost.
Det fjärde svärdet bärs av en general i ett fort till öster.
Vilken ordning dem samlar in dem är upp till dem själva och hur dem går tillväga för att få tag i dem är också upp till spelarna.