Nekromanti Drakar och Demoner 6:e utgåvan rollformulär.

yokowermland

Warrior
Letar febrilt efter rollformulär till DoD 6. Men det verkar förgjort. Kanske någon på forumet vet vart man kan få tag i ett eller kanske till och med har ett på datorn. kan ju självklart kopiera från böckerna men hatar att böja dem då de kan skadas och jag är perdant då det gäller mina böcker.

Tack på förhand.

solvebring

Superhero
Möller said:
Är det första utgåvan eller reviderade?

Tyvärr hittar jag just nu rollformulär till varken eller, men jag ska fortsätta leta.
Yeah, det är så trist att inget av det där finns kvar längre. Förr hade de samtliga formulär plus en hel del guld bland gratismaterialet på sin hemsida. Kan inte för mitt liv förstå varför de tog bort det. Jag har dock kvar en stor del av det.

Jag har till Reviderade och Expert. Kan PM:a vid behov.

Blasphemy

Swashbuckler
Nu måste jag vara gammalmodig men på min tid (här kommer gammelgubbe-rant) så tog vi godmodigt våra rollspelsböcker och sedan kopierade rollformulären från regelboken.

Alternativ 2: Finns regelboken i PDF, skriv ut därifrån.

Alternativ 3: Gör det i Word!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Blasphemy said:
Nu måste jag vara gammalmodig men på min tid (här kommer gammelgubbe-rant) så tog vi godmodigt våra rollspelsböcker och sedan kopierade rollformulären från regelboken.
Nu var det ju exakt det han sa att han inte ville göra.

Blasphemy

Swashbuckler
Nu var det ju exakt det han sa att han inte ville göra.
Hey! Du får komma ihåg att jag börjar bli gammal. Du kan ju inte förvänta mig att jag uppfattar exakt det folk skriver :gremwink:

Men ja... klumpigt av mig. Lästa bara första meningen och sedan alla kommentarer och tänkte "Dagens ungdom, har de glömt vad en kopiator är... på min tid så hade man minsan inga skrivare, inga mobiltelefoner, teve-apparater eller hjul heller."

Max Raven

T12-kultist
solvebring said:
Möller said:
Tyvärr hittar jag just nu rollformulär till varken eller, men jag ska fortsätta leta.
Yeah, det är så trist att inget av det där finns kvar längre. Förr hade de samtliga formulär plus en hel del guld bland gratismaterialet på sin hemsida. Kan inte för mitt liv förstå varför de tog bort det. Jag har dock kvar en stor del av det.
Går det kanske att komma åt via Internet Wayback Machine? Man behöver veta lite grovt när grejerna var på nätet och på vilken site, förstås.

yokowermland

Warrior
solvebring said:
Möller said:

Du får gärna PM:a mig rollformulären Solvebring om du har lust. uppskattas.

solvebring

Superhero
Max Raven said:
solvebring said:
Möller said:
Går det kanske att komma åt via Internet Wayback Machine? Man behöver veta lite grovt när grejerna var på nätet och på vilken site, förstås.
Nej, för det enda stället de fanns på var på RM's hemsida, och eftersom de rensat ut den gamla sidan när de skapade den nya så finns ingenting kvar.

Förut gick det, och jag skrev om det på min blogg, men sedan rensade de bort allt så detta, som jag skrev, funkar tyvärr inte längre.

... Visst, via Wayback kan man se hur sidan såg ut och liksom se allting, men det går inte att nå eller ladda hem några filer eftersom de inte ligger kvar.

Edit: Man kan iof komma åt fanmaterialet fortfarande, på det viset som beskrivs i min artikel. Men det är bara material till DoDT och Götter, inskickat av spelare, inte det material som RM själva förut tillhandahöll gratis; som rollformulär, kortare scenarion osv.

solvebring

Superhero
yokohomo said:
solvebring said:
Möller said:

Du får gärna PM:a mig rollformulären Solvebring om du har lust. uppskattas.
Sure thing!