Nekromanti Drakar och Demoner digital

Ögat

Hero
Bara jag som tycker det ser spännande och bra ut...?
Tja... jag är odelat positiv till att du är pepp! Räcker det?

Jag håller med om att första steget är att slänga upp det. Däremot hade jag hoppats på något annat. Det är väl ok att det finns en färdighet som heter "Rörlighet och iakttagelse" och som man får skriva i två värden i. Och det är väl ok att de bytt rubriken på sidan från "trötte vandrare" till "modiga vandrare" men glömt byta titeln. Fel finns alltid i nya produkter. Särskilt i dator/internetbaserade produkter, där det verkar vara en allmänt accepterad strategi att släppa en trasig produkt och sen försöka fixa den vartefter.
Däremot tycker jag det är oroväckande att produkten verkar vara skapad på en otillräcklig grundkod. I sådana fall måste hela sidan byggas om, snarare än fixas, vilket kommer leda till ett evigt klipp och klistrande, omlänkande osv, alltså i förlängningen att den kostar mer att uppdatera än vad det smakar.

Jarre

Swordsman
NilsH said:
Bara jag som tycker det ser spännande och bra ut...?
Närå, jag tycker också att det verkar bra. Inte för att jag har testat det, men om flytten av DoD till digital media kan leda till en revitalisering av hobbyn så vore det kul. Jag tycker om deras drivkraft och vilja att ta nya initiativ.

---

Gällande tidigare argument om att kompletta rollspel redan finns på nätet, gratis, så vill jag bara inflika att -- ur min synvinkel -- är människor mer villiga att bry sig om något de betalat för än det de kan få tag på gratis. I mina ögon har Riotminds alltid varit ute efter att släppa kvalitetsprodukter (åsikterna må gå isär) och vad gäller det visuella måste nog de flesta erkänna att det inte är många produkter inom svensk rollspelshistoria som slår dem på fingrarna. Jag kan inte tro att de tänker lägga ribban lägre med DrakarOnline.

Tjänsten är precis nylanserad, och som de flesta mjukvaror eller tjänster så finns det ett stort utrymme för förbättring och förändring för att bättre passa kundernas behov. Jag tror att man måste ge dem tid att fortsätta utveckla plattformen utifrån den breda massans åsikter. Det är säkert mycket som är knas just nu, men jag har svårt att se att tjänsten kommer bli annat än bättre framöver.

I ett vidare perspektiv ställer jag mig frågan: om detta är framtiden, kommer det kräva att hobbymakarna av rollspel tvingas gå samma väg? Måste vi alla också bli mjukvaruutvecklare, förutom allt det spelmakarna redan behöver kunna?

Mr.Walker

Warrior
Måste säga att jag diggar det nya systemet skarpt med få färdigheter en max gräns på 10 och fördjupningar för att öka inom olika områden. Påminner lite om D6-systemet.

CapnZapp

Myrmidon
+1, Krank.

Du kan även ta upp Monte Cook's intressanta online-dungeon bland dina exempel. Jag köpte aldrig tjänsten själv, men vet han var stolt över just navigationen: oavsett var ett monster eller pryttel förekom i äventyrstexten var den fullt hyperlänkad.

(Tror han fick bra övning med sitt enorma Ptolusprojekt).

Tror vi RiotMinds köpt, läst och lärt av http://www.dungeonaday.com och http://www.montecook.com/cgi-bin/page.cgi?ptolus

...nä, inte det heller.

CapnZapp

Myrmidon
Jarre said:
I ett vidare perspektiv ställer jag mig frågan: om detta är framtiden, kommer det kräva att hobbymakarna av rollspel tvingas gå samma väg? Måste vi alla också bli mjukvaruutvecklare, förutom allt det spelmakarna redan behöver kunna?
Nja, "vi alla" har en väg till att gå: brädspelets väg.

Så Dataspelets Väg, Brädspelets Väg... vad mer? :gremsmile:

CapnZapp

Myrmidon
Olav said:
Jag håller med om att första steget är att slänga upp det.
Jag håller definitivt inte med.

Du har bara EN chans göra ett produktsläpp för första gången.

Klanta till det där och du måste lägga massor av energi på att arbeta upp en grundinställning som inte är "nyfiken, försiktigt positiv" utan någonting mycket lägre på skalan...

Visst kan man fila av de skarpa kanterna på detta genom att börja med en betaversion.

MEN DÅ SKALL DEN VARA GRATIS.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Haha! Ja, absolut. Det säger lite om hur mycket "internet" det är. Bok som HTML, alltså.

Och det får jag väl ge dem. Det tror jag inte många har gjort förut. Taffligt inplockad bok-som-HTML med micropayments och prenumeration man bara kan betala via SMS. Det har nog nästan aldrig gjorts förut.