Nekromanti Drakar och Demoner Gigant + Havets Vargar

King Kromm

Hero
Nå, nu står jag i begrepper att handla upp pengar som jag egenligen inte har, men man lever ju bara några få gånger så what the heck!

Men vad exakt får jag om jag köper Gigant,och Havets Vargar?

Eksem

Champion
I Gigant får du:
Regler för borgar och fältslag, örter, lite mer magi, lite fler yrken, lite färdigheter, hjälteförmågor sånt. Sedan även lite mer om religion, odöda, klimat och förstås lite tips om politik.

I Havets Vargar får du:
Ett väldigt medelmåttigt äventyr som kunde skrivits till Viking.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Mmm. bra och ofta använda yrken som tex kurtisan. :)

--

Havets vargar är inte så mycket att hänga i julgranen (påskriset?), men Gigant är kul att ha om man vill veta mer om borgar och sånt, eller om man spelar med de traditionella Expert-reglerna och vill ha mer.

Magnus L

Hero
Utdrag ur baksidetexten på havets vargar:

800-talets europa darrade av skräck för de vilda nordmännen. Med jämna mellanrum styrde drakskeppen ut ur hamnarna i norr med sikte på de försvarslösa handelsstäderna på kontinenten.

Med andra ord, det är ett äventyr som utspelar sig i 800-talets europa...inte mycket att lägga pengarna på enligt mig.

Gigant däremot är bra, fast det är bara bra om du spelar rätt version. Använder du version 4 så är fältslagsreglerna gamla och stämmer inte med eventuella data som ges i böckerna, då är Krigarens Handbok bättre "up to date" så att säga.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Ett väldigt medelmåttigt äventyr som kunde skrivits till Viking.
[ironi]Det är faktiskt smått omöjligt, eftersom Viking då inte existerade... :gremwink: [/ironi]

Troberg

Sinister eater
Det är faktiskt smått omöjligt, eftersom Viking då inte existerade...
Och dessutom så har Havets Vargar orcher i Frankrike.

Eksem

Champion
Endast torrbollar låter bli att ha med jätteamöbor och svartalfer i sina Viking-äventyr. Eh.... :gremtongue:

hraufnir

Swordsman
Och det har inte vi IRL? Se bara på vad de äter... möglig ost, sniglar... sånt... uss uss... *flinar*

Alexander B

Veteran
Har en bror som har inhandlat havets vargar och jag kan försäkra dig om att du inte gör något misstag som inte köper det spelet.

Spelet går i princip ut på att ett turbaserat byteshandelsystem. Man försöker helt enkelt att byta till sig och genom att inhandla freggatter och galleoner så ska man ta över hamnar och så vidare. Med lite otur hamnar man i motståndarnas farvatten och blir tvungen att slåss mot dom då man stöter på deras små flottor.

Men du åker omkring och ägnar dig åt lite traditionell byteshandel i princip... :gremfrown:

Troberg

Sinister eater
Har en bror som har inhandlat havets vargar och jag kan försäkra dig om att du inte gör något misstag som inte köper det spelet.

Spelet går i princip ut på att ett turbaserat byteshandelsystem. Man försöker helt enkelt att byta till sig och genom att inhandla freggatter och galleoner så ska man ta över hamnar och så vidare. Med lite otur hamnar man i motståndarnas farvatten och blir tvungen att slåss mot dom då man stöter på deras små flottor.

Men du åker omkring och ägnar dig åt lite traditionell byteshandel i princip...
Pratar vi om samma spel???

King Kromm

Hero
Men... men...?? (super OT)

Hur kan du säga att detta spel inte e något att ha?

Detta är faktiskt ett av mina favorit spel och när du pratar om detta spel som rollspel, vilket jag upfattade det som först så väkte de ett enormt intresse, för de hade jag gillat!

Men Datorspelet Havets Vargar är något helt annat än rollspel, och jag kan inte säga annat än att jag gillar det skarpt, men å andra sidan spelar jag ibland en hel del 'skit' som annat folk inte ens hade tittat åt, men då vet dom ju å andra sidan inte vad dom missar...!