Mogger
Hipsteranka
Se bara till att ha med en ifrit så är jag nöjd.
Ifriten @Basenanji med sin förtrollade saxofon?Se bara till att ha med en ifrit så är jag nöjd.
Här finns mycket material till Vampire som handlar om just mellanöstern. Där borde det väl finnas nåttSödern i Exalted kan också vara bra inspiration.
Vampire the Masquerade har en tillbehörsbok för afrikanska blodslinjer/klaner, klanböcker för Assmitée, o "by Night" böcker för Kairo o möjligt andra öken nära städer.
Werewolf the Apocalypse har stamböckerna för de anubisska Silent Striders, Ukthena stammen ska till viss del vara i från/röra sig runt Nord Amerikas öken/halvöken områden, i varkattboken är två/tre av stammarna ökennära.
MAGE the Sorcerers Crusade har två arabiska magiskolor o två afrikanska (men tror inte någon av de senare var så ökennära)
Call of Cthulhu har en "Secrets of" bok för Marocko, o möjligen andra ökennära städer.
Jag tycker att bästa sättet att göra det är att skapa en spännande plats, spännande kulturer, spännande ideer som om det inte var i en öken och sen lägga det i en öken. Då kan en komma undan trista stereotyper och inte begränsas av dem i bygget. Nästan alla schmantasy-japan-varianter ever kan få agera skräckexempel på hur tvåsimensionellt och rakt av rasistiskt det kan bli om en börjar med att titta på kulturer en inte har stenkoll på och fantasyifiera dem!Om man ska göra ett äventyr eller en setting till Drakar och Demoner, hur tycker ni man gör det på bäst sätt? Vad ska vara med? Vad ska inte vara med? Vad ska göra det unikt?
Mjooo, men åtminstone de äldre Vampire är ju sjukt problematiska, stereotypa och ointressanta i detta Gör något nytt istället, det är coolare!!!Här finns mycket material till Vampire som handlar om just mellanöstern. Där borde det väl finnas nått
Storytellers Vault -
Det är ny skrivet material och det var mest platsen jag tänkte påMjooo, men åtminstone de äldre Vampire är ju sjukt problematiska, stereotypa och ointressanta i detta Gör något nytt istället, det är coolare!!!