Konrad Konvalj said:
Jag har varit tränare i innebandy Pojkar 12-18 (numera är de grabbarna 21), Flickor 14-17 (numera är bruttorna 23). Genom åren har det således varit rätt mycket kontakt med folk under 25 som fortfarande är under 25 och ingen av dessa har spelat rollspel.
Then again säger min erfarenhet (ja, jag är rollspelare under 25
) att folk som är mycket intresserade i sport, t.ex. innebandy i den åldern sällan är intresserade i rollspel. Det låter som en stereotyp, men är i mångt och mycket sant. Om de mot förmodan är intresserade skyltar man sällan med det. Nu var inte jag i kontakt med rollspel förrän i gymnasiet, men jag är nästan 100% på att jag hade fått en hel del pikar, utfrysningar osv om jag spelat rollspel i högstadiet. Tyvärr var det så i alla fall på min skola.
Men, rollspel har olika mycket popularitet på olika platser i Sverige. Jag bor visserligen i den lilla Luleå, som knappast är en stor stad, men vi har det trevliga att ha ett tekniskt universitet, som jag misstänker drar folk med rollspelsintressen.
Jag kan även rapportera att rollspelshobbyn är ganska välmående i Luleå med omnejd. I Boden finner vi runt fem rollspelare under 25 som jag vet om (och Pete Nash naturligtvis), och bara i min sällskapskrets känner jag ytterligare ett tjugotal. Dessa känner i sin tur kanske ytterligare tio stycken (som jag inte känner direkt)