Oldtimer
Slava Ukraini!
En sökning i Svensk Varumärkesdatabas på "drakar och demoner" ger en helt fascinerande läsning.
Riotminds utökade alltså varumärket Drakar och Demoner med rätten till brädspel, kortspel och dataspel i januari i år...Oldtimer said:En sökning i Svensk Varumärkesdatabas på "drakar och demoner" ger en helt fascinerande läsning.
Lästips 1: copyrighttexten i Riots DoD6-böckerMagnus said:Och efter mer än 10 års häng på det här forumet, med årliga "vem äger Drakar/Mutant/Kult-varumärket"-trådar så trodde jag att jag hade koll.
Alltså, det är fortfarande en bagatell i sammanhanget. Var glad för en bra artikel istället och sluta vara så aggro. Ingen behöver skämmas här.Hunk said:Lästips 1: copyrighttexten i Riots DoD6-böckerMagnus said:Och efter mer än 10 års häng på det här forumet, med årliga "vem äger Drakar/Mutant/Kult-varumärket"-trådar så trodde jag att jag hade koll.
Lästips 2: Runan nr 39
Det är flera som spridit villfarelsen att Paradox ägde DoD-varumärket på det här forumet. De borde skämmas.
Kult och Mutant är en annan femma.
Åh, en som använder det namnet torde tillhöra det riktigt gamla gardet.Hunk said:Jag litar i alla fall mer på intervjusvar från Smaug än på Wikipedia i det här fallet.
Jag kan hålla med om att jag har varit onödigt aggro. Jag skyller detta på ett par grejer. För det första stör det mig oerhört när faktarutor i tidningtexter är felaktiga. Har man med en faktaruta bredvid en artikel skall man se till att det som står där stämmer. Annars är det bättre att inte ha med en faktaruta alls. I senaste presidentvalsrapporteringen var det t.ex. en stor mängd fel i faktarutor både i GP och i kvällspressen (nej, Maine och Nebraska har inte proportionell allokering av elektorer).Vitulv said:Alltså, det är fortfarande en bagatell i sammanhanget. Var glad för en bra artikel istället och sluta vara så aggro. Ingen behöver skämmas här.
Jag tillhör inte det gamla gardet, utan koboldgenerationen som kom efter (började spela först 84 eller 85). Däremot har min vokabulär nog påverkats av folk i det gamla gardet .Totte said:Åh, en som använder det namnet torde tillhöra det riktigt gamla gardet.Hunk said:Jag litar i alla fall mer på intervjusvar från Smaug än på Wikipedia i det här fallet.
Ännu ett bevingat ord. Jag är nog ganska medskyldig till att dom då unga spelarna främst dom 13-15 blev kallade kobolder, jag började säga så när vi spelade på CSS lokaler och på diverse konvent. ;-)Hunk said:Jag tillhör inte det gamla gardet, utan koboldgenerationen som kom efter (började spela först 84 eller 85). Däremot har min vokabulär nog påverkats av folk i det gamla gardet .
Så länge man har en far i livet är man inte gammalTotte said:Åh, en som använder det namnet torde tillhöra det riktigt gamla gardet.
Skaru rätta i alla tryckta tidningar också?Magnus Edlund said:Faktarutan kommer att korrigeras så fort jag kommer in till jobbet i morgon.
Jag tror att det kan variera ganska kraftigt.Konrad Konvalj said:Kanske är dumt att kapa Magnus tråd här så en moderator får gärna flytta bort mitt svar.
Jag har varit tränare i innebandy Pojkar 12-18 (numera är de grabbarna 21), Flickor 14-17 (numera är bruttorna 23). Genom åren har det således varit rätt mycket kontakt med folk under 25 som fortfarande är under 25 och ingen av dessa har spelat rollspel.
I mitt fall tror jag det handlar om att jag bor i en lite håla som Söderhamn. Jag känner ingen under 25 som spelar rollspel, men jag känner rätt mycket folk som är under 25. I Söderhamns-fallet tror jag att det är så illa och inte alls någon överdrift. Däremot så hoppas jag ju att det finns personer under 25 som lirar rollspel här i trakterna utan att jag vet om det.
Näää ... men det är ändå ingen som köper papperstidningar idag. Så no biggie.Magnus Seter said:Skaru rätta i alla tryckta tidningar också?Magnus Edlund said:Faktarutan kommer att korrigeras så fort jag kommer in till jobbet i morgon.
/M