Nekromanti Drakar och Demoner: mest ikoniska skurken

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Och vem drar i trådarna bakom alla de hittills föreslagna skurkarna? Är det inte den störste skurken av de alla? Den vars namn endast viskas med lika delar respekt och fruktan, den slutgiltige rådgivaren, början och slutet på alla konspirationer.

NERADELLEPS

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Lightshy;n273407 said:
... men Svarta Piratankor är ändå Kopparhavets skräck!
Så piratledaren Marius då? (I äventyret ”Den vita duvan” av Anders Blixt i Sinkadus 3).

Lightshy

Hero
Skarpskytten;n273552 said:
Så piratledaren Marius då? (I äventyret ”Den vita duvan” av Anders Blixt i Sinkadus 3).
Jag tänker nog mer Svarta Piratankor överlag som en ikonisk skurk. Inte en specifik anka.

Leon

Leo carcion
Har just suttit och läst i Sinkadus 3, och det är fantastiskt vad mycket av det coola i Ereb Altor som sätts redan där - Caddo, Svarta Piratankor, Lysande Vägen tom Zorakin och Fristaden!

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Shagul, men min spelares rollperson "Sigishorn" är förmodligen inte långt efter då hans livsgärning var att flyga runt i ett animerat drakhuvud och utrota ankorna från Ereb Altor..

God45

#PrayersForBahakan
Henke;n273635 said:
Shagul, men min spelares rollperson "Sigishorn" är förmodligen inte långt efter då hans livsgärning var att flyga runt i ett animerat drakhuvud och utrota ankorna från Ereb Altor..
Så länge han dödade ankorna kan han ju inte varit så dålig, ska vi verkligen kalla honom för en skurk? :p