Nekromanti Drakar och Demoner serie

DoDserien

Veteran
Hallå där alla lajvare och tärningskastare.
Vi som gör Knappnytt har ett större videoprojekt i startgroparna och vi ska höra med alla er som sysslar med lajv lite mer ingående. Om ni sett The Gamers så förstår ni vad vi menar med vårat projekt.

Vi ska nu i augusti spela in en pilotserie på 3 delar i Hallandstrakten och närliggande områden och undrar vad det finns för lajvsällskap som vill ställa upp som bikaraktärer och statister samt kolla lite inspelningsplatser. Har ni någon förening så kontakta oss gärna på stefan@lirmo.se så kan vi snacka lite mer. Vi är intresserade av allt från orcher, alver, bybor, soldater, rubbet! Ja, vi uppskattar även allmänna samtal från folk som är intresserade av projektet.

Projektet är ideellt men kostnader såsom resor och mat fixas naturligtvis. RiotMind har gett sin tillåtelse att göra detta till en officiell Drakar & Demoner-produktion så det är stora trumman vi slår på. :gremsmile:

Är ni, som privatpersoner eller er förening, intresserade så hör av er!

Botulf

Hero
"Om ni sett The Gamers så förstår ni vad vi menar med vårat projekt."

Så det ska alltså bli en parodi på DoD om jag fattat rätt?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Coolt.

Riktigt, riktigt coolt.

Jag måste erkänna att jag var skeptisk; svenska hobbyfilmprojekt har inte direkt en historia av högklvalitet, om man säger så - det finns ruskigt gott om folk med kamera och driv men ingen kompetens eller känsla. Men jag blev mycket glatt överraskad! Snygg trailer, lagom dos humor. Enda jag kan anmärka på var väl att det kanske blev lite väl abrupta hack i musiken/flödet när det hoppades till spelbordet. Men det antar jag görs snyggare när det görs "på riktigt".

Så: mer! Ös på! Wooooooh!

//Krank, hejarklack

Nabu

Warrior
"Jag gömmer mig bland löven."

Det är inte ofta jag skrattar rakt ut, men det var klockrent. I övrigt vill jag eka det krank sa, heja!

Feuflux

omjonasson.se
Underbart!

Jag är varken lajvare eller hallänning, men jag hoppas ni hittar vad ni söker.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Håller helt med krank - jag var skeptiskt tidigare, nu är jag helt hooked. :gremsmile:

DoDserien

Veteran
Vi kommer bland annat spela in i Vaggeryd (Småland) samt titta på lite inspelningsplatser runt Göteborg. Har fått nys om en lajvby i Skåne/Blekinge vi ska titta närmare på.

Doctor_Hell

Veteran
känns efter att sett promo videon ganska mycket som en svensk efterapning av the gamers...

sen om det är bra eller dåligt är på individbasis men personligen gillar jag the gamers och håller det här samma stil lär jag gilla det här med :gremgrin: