Nekromanti Drakar och Demoner Trudvang: Brädspelet.

yokowermland

Warrior
Såg på Riotminds hemsida att de nu skeppat förhandsbeställningarna till de som varit smarta nog att förhandsboka. Är der någon på forumet som fått det hem idag och vet hur det är. kanske är någon sugen på att ge en förhandsrapportering om utseende och kvalité. Eller ännu bättre en spelrapport. jag har väntat länge och beställde det i dag.

Jag såg detta meddelande och utan att kontrollera om spelet är bra eller så la jag in en beställning av brädspelet utan att tveka. Så stort är mitt förtroende för Riotminds! När spelet kommer kan jag höra av mig och ge det en fullständig recension! Det lovar jag

yokowermland

Warrior
Re: Flyttat

jag beställde det i dag också från spelhandlaren. Man vill ju att alla ska överleva i spelbranschen. skapare och handlare.

KostaFriaLigan

Warrior
Jag skulle säga att det är himla snyggt, men att reglerna känns lite enkla kanske.

Funderade på vem det riktade sig till, folk som redan kan rollspelet eller nytt folk. Reglerna känns som de är för enkla för "spelare" medan världen känns som den kan bli för svår för någon som inte kan Trudvangs bakgrund.

Det här iofs mitt fösta intryck. Får kanske chansen att spela det i helgen.

Rickard

Urverk speldesign
Jag testade spelet på GothCon. Spelet kändes som de här gamla spelen som man tyckte var skitkul när man var sju när man slog en tärning och gick med en markör på en bana. Vissa rutor kunde säga "Extraslag" eller "Stå över ett kast". Enda skillnaden är ett DoD-brädspelet är tvådimensionellt istället för endimensionellt.

Har de fortfarande kvar regeln om att när man slår lika så slår man om? Det är lite väl att inte ha en effekt för något som händer ungefär 1/6:edel av motståndsslagen.

/Han som tycker det tillvägagångssättet säger något om hela spelet

NilsK

Ligist
Vi spelade det i lördags och det var ungefär som vi förväntade oss: småmysigt men lite tunt.

Det absolut största problemet var att det tog alldeles för lång tid att spela för vad det var. 5 timmar tog vårt parti med 5 spelare, det är helt enkelt för långt för ett spel av den här kalibern. Kunde man trimma ner speltiden till 2-3 timmar så skulle det bli betydligt bättre.

Positivt var att de fina bilderna och småmysiga texterna på korten skapade åtminstone lite känsla. Och det var rätt kul att man fick ihop ett litet äventyrar-entourage efter ett tag. Dessutom är det alltid kul att sabba för andra spelare och det fick man göra ofta.

Med husregler för att snabba upp förflyttning och eventuellt att man lägger till en tidsbegränsning på hela spelet tror jag att det kan bli betydligt roligare. Utan husregler skulle vi nog inte spela det igen.