Det skulle säkert vara ett problem för Fantasy! ...fast det kommer inte att hända, tror att RM är för kära i sitt egna Trudvang. Kanske om DoD licenserades ut till nån annan, som Fria Ligan. Fast de skulle säkert göra nåt hippiespel av det...Men Arfert, ett enkelt och billigt nytryck/uppfräschning av Drakar skulle ju vara en riktigt tuff konkurrent till Fantasy!, det är väl inget att drömma om för din del?
Fast de har ju faktiskt gjort rollspelshistoriens smartaste, snyggaste remake någonsin. Mutant År Noll. Om någon kan göra DoD rätt, så är det väl Fria Ligan.Arfert;n116539 said:Fast de skulle säkert göra nåt hippiespel av det...
Jag skulle älska att göra ett nytt DoD. Som dessutom skulle vara kompatibelt till allt Äventyrsspel gjorde. Alltså en modern version av BRP, strömlinjeformat för en ny tid.Annars tror jag också att ett nytt Drakar som är enkelt, inte har någon spelvärld och är hyfsat billigt att köpa skulle sälja riktigt bra. Rakt upp i toppen på SFbokhandelns topplista. Och har också länge känt att det behövs ett Drakar och Demoner som inte är Trudvang, för det har blivit ett eget spel vid det här laget.
Pfff!Skarpskytten;n116541 said:Fast de har ju faktiskt gjort rollspelshistoriens smartaste, snyggaste remake någonsin. Mutant År Noll. Om någon kan göra DoD rätt, så är det väl Fria Ligan.
Det hade säkert blivit ett utmärkt spel, men det hade inte blivit Drakar och Demoner. Inte det jag vill ha i alla fall. Om de gjorde spelet enligt sina vanliga preferenser.Fast de har ju faktiskt gjort rollspelshistoriens smartaste, snyggaste remake någonsin. Mutant År Noll. Om någon kan göra DoD rätt, så är det väl Fria Ligan.
Ja, en tryckt men ”enkel” startbox, som sen även kan innehålla en kod med ett halvårs prenumeration på RMs digitala lösning, för dem som vill testa det. Så skulle jag göra om jag var RM.För ungefär ett halvår sedan nämnde Theo på Riotminds något om ett mer nybörjarvänligt DoD. En "lättviktsversion" av reglerna som skulle kunna locka nya in i hobbyn innan man började med "tröga" Trudvang. Troligast är det detta som är på gång men kanske är det något helt annat. Spännande skall det i alla fall bli att se...
Du menar som, precis vad Eon är?Arfert;n116520 said:Drakar och Demoner behövs. Och då menar jag inte som Trudvang (det tycker jag ska bli ett eget, nischat, spel).
Utan som det där stora generiska fantasy-rollspelet. Som man kan fylla med massor av olika berättelser och världar.
Är det något du tycker att Eon inte är? För det senaste året har du presenterat det som det bästa alternativet för Sword & Sorcery, Grisodling, Episka hjältesagot, intrigspel bland makteliten etc etc.Ymir;n116617 said:Du menar som, precis vad Eon är?