Re: drakar...
Enligt Eons regler har jag i varje fall fått intrycket av att några slag måste göras.
Så vitt jag vet så står det ingenstans i Eon att ett slag måste slåss för allt. Men om du gör det till en strid så ska spelarna regelmässigt få chansen att slå sina slag ja.
De har ju tros allt en minimal chans att draken missar sitt anfall och därmed ger RP:erna en chans att springa och gömma sig i en grotta.
Mitt förslag är att om nu rp:na absolut måste stötta på en drake, vilket är högst otroligt vilket Ezzy påpekade, så missar faktiskt draken sitt första anfall mot dem precis. Beskriv händelsen mycket dramatiskt så att spelarna vet hur nära de var att dö när draken störtade ner mot dem. Om de inte tar sitt förnuft till fånga och flyr nu så gör draken ett nytt anfall (om de flyr så överlever de, draken flyger hem). Drakens andra anfall inriktas mot en person vilken han griper med sina väldiga klor och flyger iväg med. Sedan var den rp:n borta. Vill denne rp slåss när draken väl landat med honom kan du påpeka att han just nu inte har något vapen, har brutit ett pra ben i kroppen och dessutom håller hans högra ben på att ätas upp av en enorm, glupsk, slafsande varelse. Beskriv hur rp.n äts upp så att alla i gruppen hör på. Sedan borde de fatta att en drake "leker" man inte med. Det kan låta grymt men är det enda lösningen så varför inte?
/Tiamel