Nekromanti Drakar

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: Drakar - Varianter på ett tema

Vet du.... Jag har fått mer svar på det här temat än jag hade kunnat hoppas på överhuvudtaget! Om man kombinerar allt jag fått här kan man faktiskt bygga sig en realistisk och rättvis bild. En intelligent varelse som ber dem lämna territoriet, de gör motstånd och får Ob70T6 i brännskador. Bränner upp rollformuläret som effekt.
Då de fått nog och flyr skrattar draken och låter dem gå, kliar sig på magen och flyger hem. Tack för idéerna!
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: drakar...

Äntligen! 700 brev till svar och du är den första att ge några siffror. Tack! Vad vet du om lumian och mortuach, förresten?
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: Stor och trög?

Jag tänkte på en annan sak också: Om han nu är så smidig borde huden vara tämligen elastisk, och då skulle en pil ha lättare att tränga igenom vilket stärker min tro om att deras bepansring bara täcker H10, K10 och S10....
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: Helikoptrar

Drakar vet väl instinktivt var du är, och går genast ut för ett anfall. Oavsett vart du teleporterar dig kommer han veta din nya position. Visst, du kan väva effekten explosion. Inga problem. Menminns att du behöver minst fyra sek för att väva de två effekterna förstärkta till så så många filament. Problemet är, bortsett från hans instinktiva "Radar",
att han tål så förbenat mycket stryk att om du skulle misslyckas med teleportering en gång skulle han mycket väl kunna nå dig. Kom ihåg att du måste dissipera filamenten också! Och fumlar du så är ju inte det mycket bättre. INte för att jag känner till resultatet av okontrollerad dissipation av ataxatropiska filament, men alla aspekter är jobbiga på den punkten. Med tanke på alla besvärjelser du måste väva måste du lyckas med nästan alla.... Låter det fortfarande lika lätt?
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: varför en drakar bok då??

Jag förstår din poäng, men de vill antagligen bara att ingen ska kunna knäcka en innan de vet hur en drake faktiskt är. Sant? Har du fyra duktiga RP:er som kan strategi som in i h*****e kanske du kan ta en sen.
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Exakt. Om man väver effekten "Osynlighet" förstärkt till sisådär 4 filament, "Tystnad" förstärkt till fyra där med och väntar tills draken somnat med ritualen som ska åstadkomma detta borde man kunna komma fram till drakens huvid och köra ner ett svärd i hjärnan på saken. Hur försvarar han sig mot det? Har han ett schysst luktsinne kan man även skapa en effekt som gör att man luktar mindre. Vad gör draken då?
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: Tänker folk bara på drakar som mordmaskiner?

Men om man väver en explosionseffekt vid hans ögon? Det borde ju kunna hjälpa rätt bra ändå. Å andra sidan har du förstås rätt i vad du säger, drakar är mer än massmördare. Men vilka språkliga färdigheter har de?
 

Darkfed

Veteran
Joined
27 Aug 2000
Messages
24
Location
GBG
Re: Helikoptrar

Ja det är sant, men mitt exempel handlade bara om stridshelikoptrar. Och jag tvivlar på att det är lätt oavsett tillvägagångssätt.

För en drake skulle jag istället vävt effekten Förvandla förstärkt till så många filament så som draken i fråga har magisk resistans. Eftersom förvandla effekten även den saknar möjlighet att misslyckas skulle Darkfed inte få mer än en sorgsen blick när draken blev ett får.

Seddan kan man väl argumentera fram och tillbaks om vad som egentligen kan fungera och inte fungera, det var därför jag valde en välkänd stridshelikopter som exempel på hur en människa kan växa med utmaningen. Som sagt, det skulle vara svårt att låta bli.
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: Helikoptrar

Och vad är så deras magiska resistans? 7 filament? Klarar du det är du grym. Och även om du slänger den effkten mot honom så kommer han bli ett mycket stort och aggressivt får om du inte väver in ännu fler filament.
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: korkade drakar? (Aningen OT)

Du kan det här ja? Hehe... Nå, hur gör man förresten de där smilisarna? Gula varianten alltså? Och hur får Azagthoth och Krille Sundelin annan färg i högra hörnet? Inte för att det har så mycket med drakar att göra direkt, men ändå...
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: korkade drakar?

Om drakarna bodde i skogarna förr och alverna såg detta som sin enda hemvist då allt annat befolkades av tiraker, dvärgar eller människor. Alverna vill ha någonstans att bo och för att slippa allt liv beger sig drakarna upp i bergen.
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: korkade drakar?

Det var någon som ansåg att drakar var jättesmidiga bara, och i så fall måste ju huden vara relativt elastisk.
En elastisk hud måste väl även vara lätt att penetrera med pilar, åtminstonde till viss grad. Sant? En tunnplåtsrustning är vad jag vet heller inte speciellt smidig även om det skyddar bra.
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: korkade drakar?

Drakar och demoner hade väl helt andra värden generellt med? Dra inte in andra spel nu, det är tillräckligt förvirrat här som det är.
 
G

Guest

Guest
Re: korkade drakar?

Om drakarna bodde i skogarna förr och alverna såg detta som sin enda hemvist då allt annat befolkades av tiraker, dvärgar eller människor. Alverna vill ha någonstans att bo och för att slippa allt liv beger sig drakarna upp i bergen.

Nu bygger du ju det på ett antagande. Att drakarna skulle bott i skogarna innan alverna och att alverna körde iväg dem. Borde inte draken ha sagt ifrån från början när alverna vill ha marken. Den kanske bara sprutat ut lite eld och vips så finns inga alver i närheten mer. Och varför skulle drakarna bo i skogarna. Var skulle de få plats? Skulle de slå sig ner i en enorm glänta?

/Tiamel
 
G

Guest

Guest
Re: Meningslösa drakar?

Nyheter, underhållning, ett tillfälle att impa, möjlighet till att utöka sina klicheeartade skatter, ovilja att döda korkade varelser som inte förstår bättre, intresse av vad som får en liten grupp människor att ge sig in i drakterrritorium... etc...

Men som sagt var så är antagligen inte drakarna speciellt intresserade av människorna eller deras företeelser. Vad har de för nytta av nyheter, underhållning osv. Hur kan han öka sin skatt genom att prata med ett par människor. Drakar _måste_ inte vara Tolkien drakar som gillar att vara klichéartade och samla på skatter. Personligen tror inte jag att drakar i EON smalar på skatter. De kanske vaktar en stor skatt som redan fanns i grottan innan (ex. övergivet dvärgafäste) den kom dit, men jag tror inte den har något vidare intresse av att samla guld, silver och ädelstenar. Vad ska den använda dem till? Jag tycker de flesta här är fast i de klichéartade drakarna. Drakarna måste vara på ett speciellt vis annars är det inga drakar.

/Tiamel
 
Top