Nekromanti Drakar

hatten

Swashbuckler
Re: Drakar innoficiella grundisar från Hatten..

Som krille säger helkonserv håller sig bättre dessutom behöver drakar järntillskottet som kommer av att äta en helrustning det är inte riddare som dödar drakar det är frånvaron av riddare som dödar drakar genom bristfällig föda..

Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...

Evil Peter

Hero
Re: Det GÅR ju inte att döda drakar!

De har andra planer.

Det borde inte bara bero på det. Om drakarna blev galna och ville döda allt skulle de nog få tuffare motstånd. Det står ju i M&M om Garglia och hans hemliga sekt som dräpte en massa drakar som motarbetade Colasdynastin. Om drakarna började hota allt skulle nog fler sådana sekter (eller liknande) se dagens ljus.

Kontentan blir också att drakar kan bli dödade eftersom de har blivit det ett flertal tillfällen i historien. Det är säkert inget som en RP klarar av men ändå...

C

hatten

Swashbuckler
Re: Hur många myror HAR DU Träffat

Hur många myror har du träffat i sverige som klarar av att strypa en människa ?
eller ännu bättre säg att vi ger myran ett granbarr att SLÅ och DUNKA med.. Beväpnat med detta granbarr HUR stor chans har då en Myra att döda en människa ?

Jag skulle gissa på ingen.. Eller 0,1% om människan är paralyserad och myran är extsremt envis...

Nightowl

Champion

Atom Ant! Atom Ant! :-D

Nightowl, ack Hanna-Barbera...

"Jag är inte alls konstruktiv, bara glad!"
Vindhand, rollspel.nu-veteran

SirDr

Veteran
6*6??
hmm.. kan man göra en liten variant? tänkte mig en gång en drake i stil med en bergskedja.. han var stor.. men å andra sidan var et ingen som tänkte på att han var där.. folk försvinner ju jämt i bergspass.... hela karavaner dessutom. Problemet låg i hur han kunde leva på denna minimala energi ökning.

Tid är pengar, bara för den som stressar bort den.
Ta en kaka till och lugna ned dig lite..

Gör nu inte drakarna till något hemskt som alla SL kommer låta dimpa ner på de stackars rpna! Jag HATAR oövervinnerliga raser! Naturligtvis ska inte en grupp rp springa iväg och fixa yrke som drakdräpare men.. Klart som fan att 3 drakar inte ska kunna utrota mänskligheten, skärp dig.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Big Marco

Läskig
Re: Om drakarnas "odödlighet"

Drakar är en levande organism, den kan skadas och dödas. Tvivla inte på det. Men det krävs lite mer än att svinga-svärdet-tillräckligt-många-ggr för att ha en schysst suck att klara av det.

Alltså - drakar kan dödas, precis som alla andra varelser.

-Marco Behrmann

hatten

Swashbuckler
Re: EN FÖRKLARING: Fem myror är ej mer än en drake

Myror = Människor som försöker döda en drake..
Människor = Drake som blir annfallen av en myra...

Hatten förklarar..
Hur stor chans har en myra beväpnad med ett vässat grannbar att anfalla och hugga sticka en människa till döds...
denna fråga var tänkt att GE folk lite perspektiv på HUR svårt det är att döda en gigantisk Drake OM man är en putteliten människa.

Sir Foilan

Hero
Re: EN FÖRKLARING:

Så mkt fattar jag, vad jag däremot inte fattar är varför du svarade på mitt inlägg.

Jag frågade en bättre fråga (som Krille sade) om varför drakarna inte tog och dödade människorna, vilket inte har ngt att göra med hur svårt det är att döda en drake!

Och for the record, fem myror är fler än en drake - bara jävligt mkt mindre. /images/icons/wink.gif

/Sir Foilan

hatten

Swashbuckler
Re: EN FÖRKLARING: av EN Förklaring *ler*

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Så mkt fattar jag, vad jag däremot inte fattar är varför du svarade på mitt inlägg.<p><hr></blockquote><p>Därför du skrev din fråga PÅ min tråd om myror. Och att du sa att du inte fattade så jag förklarade.. /images/icons/laugh.gif sånt händer Hemskt lätt...
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> Jag frågade en bättre fråga (som Krille sade) om varför drakarna inte tog och dödade människorna, vilket inte har ngt att göra med hur svårt det är att döda en drake!<p><hr></blockquote><p>Den frågan borde du ha satt utmed krille tråd *ler*
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> Och for the record, fem myror är fler än en drake - bara jävligt mkt mindre.
/Sir Foilan<p><hr></blockquote><p>Oja Fem myror ÄR FLER än en drake.. MEN jag skrev att 1 Drake är MER än fem myror../images/icons/wink.gif

Evil Peter

Hero

Hur många myror har du träffat i sverige som klarar av att strypa en människa ?
eller ännu bättre säg att vi ger myran ett granbarr att SLÅ och DUNKA med.. Beväpnat med detta granbarr HUR stor chans har då en Myra att döda en människa ?

Jag skulle gissa på ingen.. Eller 0,1% om människan är paralyserad och myran är extsremt envis...

Jo, nog är det extremt svårt att döda en drake men drakar är inte i närheten av att vara så stor så man kan jämföra med myran mot människan. En drake som står upprät är kanske 10 meter.

En katt eller kanin är nog bättre som jämförelse och du har väl sett hur det går för riddarna mot mördarkaninen i Monty Pythons the holy Graal? /images/icons/smile.gif

C

Sir Foilan

Hero
Re: EN FÖRKLARING

"Därför du skrev din fråga PÅ min tråd om myror..."

Ta en titt till. Frågan var ställd till Krille eftersom han tyckte att den borde ställas...

"Den frågan borde du ha satt utmed krille tråd *ler*"

Återigen - ta en titt....

"Oja Fem myror ÄR FLER än en drake.. MEN jag skrev att 1 Drake är MER än fem myror"

Okej, där kommer du undan, men i övrigt så...

/Sir Foilan

Meaganus

Veteran

3-4 HIND helikoptrar kan inte döda av mänskligheten i vår värld, och det går att ta ut en HIND me automatgevär, se Afganistan VS Sovjet. Synd om de stackars innevånarna i mundana, det går inte att ta ut en HIND med svärd och klubba, elle se ewokerna i jedins återkomst.

Krille

Super Moderator
Att skjuta Hind (OT)

"3-4 HIND helikoptrar kan inte döda av mänskligheten i vår värld"

Så är vi lite fler i vår värld också, plus att vi skjuter tillbaks.

"och det går att ta ut en HIND me automatgevär, se Afganistan VS Sovjet."

Nja, det var inte automatgevär som tog ner Hind-helikoptrar, utan amerikanska Stinger-robotar och ryska granatgevärsgranater. En Hind tål upp till 23mm eld i rotor och luftintag och 30mm eld i övrigt, så en stulen Kalasjnikov AK-74 kittlar den knappt.

"Synd om de stackars innevånarna i mundana, det går inte att ta ut en HIND med svärd och klubba, elle se ewokerna i jedins återkomst."

Nu skulle i alla fall jag vara väldigt försiktig med att använda Return of the Jedi som en praktisk instruktionsfilm i krigföring med primitiva vapen mot modernt pansar och flygunderstöd...

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Vindhand

Myrmidon

elle se ewokerna i jedins återkomst.

De är ju ett utmärkt exempel på att man borde kunna ta ned drakar... Om små gosiga nallar (urk) kan slakta flera vandrande tanks så borde påhittiga människor ha en definitiv chans mot drakar. Ett stort djur som en drake _borde_ t.ex ha stor tröghet och besvär med mer avancerad luftakrobatik och definitiva besvär med att lyfta snabbt eller röra sig snabbt på marken...

Koboldiga monster är bara tråkigt :/

Krille

Super Moderator

"Ett stort djur som en drake _borde_ t.ex ha stor tröghet och besvär med mer avancerad luftakrobatik och definitiva besvär med att lyfta snabbt eller röra sig snabbt på marken..."

Ouch vad en drake skulle invända här. Till att börja med skulle den kunna käka upp dig enbart för att du kallar den för "djur". /images/icons/wink.gif

Vad gäller att röra sig snabbt... den behöver inte röra sig särskilt snabbt. Den är så stor att dess räckvidd är så stor att den inte behöver röra sig för att kunna mosa vilken människa som helst som försöker anfalla den, innan människan ens får en chans att nå fram.

Slutligen, luftakrobatik är överskattat. Bara det faktum att den flyger gör det svårt nog att komma åt den. Resultatet blir mest en Kalle Anka som står och viftar med knytnävarna och ropar "Kom tillbaka, din bofink!"

"Koboldiga monster är bara tråkigt :/"

Bara marginellt tråkigare än spelare som jagar koboldiska monster.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>