Nekromanti Drakar!

dream

Hero
"Någon gång måste ju någon ha dödat en drake för att man ska kunna använda drakblod och drakben till alkemi..."

Njae... drakar kan, antar jag, självdö också. Och drakar kan råka döda varandra om de irriterar sig på varandra, och då kan människorna vara där med hinkar och slaktknivar... Den vinnande draken kanske till och med tycker att detta är ett passande slut för sin rival....
Man kan också fråga draken om man inte kan få ett par liter blod av honom (ni har väl hört talas om blodgivning!)... /images/icons/smile.gif

[color:orange] //Dream </font color=orange>
-------
<A HREF="http://www.offplanet.net/dreaming" target="_new">http://www.offplanet.net/dreaming</A>

Riddaren

Swashbuckler
Re: Inflation på drakar

Först skall sägas att jag tycker att t.ex. Target Games körde lite ofta med drakar i sina äventyr, det förekommer nämligen i bl.a. äventyren "Svart Duell", "Baribia - Siratsias Vita Formelbok", "Svavelvinter" samt "Marsklandet". Det är i mina öron minst 3 gånger för mycket.

Sedan hur man får tag i drakblod och liknande, tja vill du nu verkligen göra ett alkemiskt preparat med draktänder eller annat från drakar, får du väl bege dig ut på en drakjakt.

Men du får räkna med att du bara har minst 1 på 1 miljard chans att återvända levande. Jag vet inte om det är värt den risken. Fast lyckas du, har du nog så det räcker länge till olika experiment.

Inte skulle jag heller sälja sådant för några pengar i världen, då jag har riskerat livet för det. Men som sagt, chansen är minimal att du återvänder levande, så jag skulle rekommendera lättare exilir-experiment.

Riddaren - inte drakdödare

Bjorn

Hero

Tja drakben kan man ju leta efter där Drakar dör. (för de är väl inte odödliga, även ben från en drake som dött av naturliga orsaker lär väl duga?) En plats där ett par Drakar har slagits är ett anat alternativ, ett ben eller vingspets eller liknande slits ju lätt av :)
Drakblod är väl inget problem, en människa på en sisådär 70-80kg kan ju lämna 0.5L blod utan problem altså borde en drake på rätt många ton kunna lämna typ en tunna... Hur tror ni egentligen att drakar blir så rika?
:)

/Bjorn

Mattias

Veteran

Jag tycker den här bilden passar bra in på sammanhanget, visserligen från helt fel spel men ändå... /images/icons/cool.gif

- Mattias

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Heavédrakar juuuh

Varför inte ta blod och ben från dessa, de är väl också drakar /images/icons/wink.gif och inte lika sällsynta och svårdödade som de där storingarna...

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>, [color:green]kik ass</font color=green>.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Drakar! Kartagen och OT

*skratt* Men det går alltid att bygga upp staden igen.... för att riva den igen och om från början igen. Men jag tror inte du får så många som flyttar in i den... *stroflin*

*funderar vilken stad i Svedala respektive Mundana som bäst skulle kunna symbolisera ett Kartago... - Göteborg respektive Camard? *

Lady Silver Wolf

G

Guest

Guest

Camard? pff! nja karthago var en högt civiliserad stad typ... någon som ligger i melorion...

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"

P|uT0NiUm

Swashbuckler

Vad är dina argument för att anse att staden bör förstöras?

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>, [color:green]kik ass</font color=green>.

G

Guest

Guest

Argument? vem behöver argument?! vi talar om Karthago vår kära modernations äldsta fiender! har du glömt Hannibal? Och nu vågar dessa Barbarer återigen slå sig in på handel och bit för bit förstöra vår modernation, det mäktiga romarriket! Hur vågar du en simpel PLEBS! kom och anklaga mig inför senaten!? Gå, du ogudaktiga kräk! försvinn ut min åsyn!

G

Guest

Guest
Förbånkade hyggelmonster ägg!

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Patetiskt [NT]

No Text

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "Ancilla, face mea laganum!"/images/icons/tongue.gif

G

Guest

Guest
Re: koboldiskt

Power playing... man spelar bara för att bli bättre och få fräckare utrustning...

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam""