Nekromanti drakar6 karaktär

Hob_Biten

Veteran
nån som har nått bra förslag på en karaktär till drakar 6???
ska göra en ny och har nu fått idé-torka, hjälp mig...

may the force be with you/Hobbitman

NecTech

Swordsman
Gör en krigare som vaknar upp i en fuktig grotta...Han har väldigt ont i huvudet vilket troligtvis kommer från det där elaka såret han har i pannan......

Krigaren minns inget...Inte vad han heter, vart han kommer ifrån osv, osv.....

En mycket INTRESSANT "gubbe" /images/icons/wink.gif

"You wanna fuck with me? I'll show you who you're fucking with."
Mr Pink

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>

Runde Rolf

Swordsman
Gör en "riktig" äventyrare, inte ond inte god utan snarare egoistisk. Gör en karaktär som gör så att dina medspelare kommer att säga: jaja han må vara en skit stövel men han är ändå VÅR skit stövel (jaja Pratchett jag vet jag vet). Jag älskar såna karaktärer man kan utveckla dom till så mycket. Intrig skapande så att säga.

"Mångsidig som en plattfisk"

jorges

Veteran
spela en..

..av arketyperna!..
http://www.riotminds.com/arketyper.html RiotMinds

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Förslag...

Varför vill man ha förslag, det är ju nästan de som är roligast, att skapa själva gubben och hans bakgrunds historia.

Nåja, jag hade tänkt göra en SUPER god gubbe. Det kanske blir skit svår att spela, men man vet ju inte om man inte provar, eller hur!!!
Jag hade tänkt mig att han skulle vara bkyg, låta dom andra i spelgruppen ta åt sig all ära efter ett slutfört uppdrag, skänka alla pengarna som han tjänar till dom fattiga, spara så att han själv har råda att äta o.s.v. resten ger han bort. osv osv

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"

Johan K

Gammal & dryg
Jag för min del tycker helt klart att dvärgen är en av de coolaste karaktärerna. Speciellt de stridsbevandrade, men en smeddvärg är cool åxå.
Men man ska ju inte heller ringakta ankan i ren coolhet.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>

Feuflux

omjonasson.se
en idé...

är att göra en rollperson som liknar en karaktär från en fantasybok du har läst. Om du inte har läst nån bok med någon vettig karaktär kan du ju alltid skapa en jägare eller liknande som ser ut som Robin Hood.

När jag ska skapa en ny karaktär brukar jag alltid ta den första bra idén jag får och köra på den. Lite instiktivt så där...

//[color:red]Feuflux</font color=red>
//[color:red]som gillar att skapa nya karaktärer</font color=red>

Ordeith

Veteran
Jag håller med Johan K dvärgarna är grymma jag skulle föreslå smed eller en dvärg präst en såkallad Thular.

Let the dragon ride again on the winds of time

Lord Samuel

Warrior
Du, skapa en superrolig jätteklantig trollkarlslärling och se till att aldrig stiga ett level. Gör saker helt fel och var jättedumdristig och misslyckas med de enklaste grejer.
Fast du måste förståss först prata med SL så att han ser till att du lyckas med dina klantigheter på ett roligt sätt så att du inte dör...

Johan K

Gammal & dryg
Tack för det !!
Dvärgpräst, det har jag nog aldrig spelat förut. Är det kul ??

Runde Rolf

Swordsman
åhh dvärgar....

.. är nog något av det skönaste som finns! Och angående dvärgprästerna så finns det nog inget som är så tillfredsställande som en liten fanatisk sate som hugger benen av dig om du inte visar tillbörlig respekt. Nu när vi ändå är inne på ämnet skulle jag gärna vilja fråga ifall dvärgkvinnor fortfarande har skägg.

"Mångsidig som en plattfisk"

Johan K

Gammal & dryg
Re: åhh dvärgar....

Jo, det skall väll inte vara nån skillnad på dvärgkvinnors skäggväxt. De är väll lika lurviga som männen.

Weatherman

Hero

Nej, så kan man ju inte ha det! Dvärgkvinnor måste se ut som frodiga farmödrar i miniatyr! Men visst, en liten tangorabatt kan väl inte skada =)

Jag är inte allvarlig, man _får_ gör som man vill. Måste poängtera det eftersom alla här har en tendens att ta illa upp (vad än man skriver).

weatherman - en fin kille

Lord Samuel

Warrior

VA??? Får man göra som man vill??? Nu blir jag nästan sur på dig, klart man inte får det!!!!!!

Jag var inte seriös bara så du vet...

Ugluk-joar

Veteran

Dvärgkvinnor måste ju ha skägg annars kan man ju lika gärna lägga ner hela DOD6 det vore katastrof.

Amphysvena

Veteran
Vet inte vad det finns för raser i Dod6 men om den inte finns så gör en... Gör en ENT! Du kanske har en nära vän som är druid, kanske hans hemvist är hotad på nåt sätt... Varför inte hjälpa denne. Enter är ju inte precis de äventyrande sorten men varför ska man jämt ut och rädda världen i rollspel, varför inte tvingas att försvara skogen du bor i... Jag är säker på att ER SL kan komma på nåt...

"Elen Sila Lúmenn Omentielmo/Avenderiel

DsX

Veteran
Pratchett

Om du har läst böckerna så gör en som Rensvind eller Cohen
Rensvind flyr från allt och alla medan cohen stromar lätt en stad själv

DsX

Fylbard

Veteran
Jo...

Såvitt jag vet har jag aldrig sett en skäggig dvärgkvinna i DoD, däremot i Eon är de lika skäggiga som männen (hemska tanke).

Som Ceasar skulle ha sagt; "Jag kom, jag såg, jag segrade".

Azagthoth

Myrmidon
Re: Jo...

I Experts utseendetabell så slår män och dvärgkvinnor på "skägg- och mustaschtabellen". Tolkar detta som att dvärgkvinnor hade skägg kring 87 i alla fall. Kan inte minnas några uppgifter som ändrat detta faktum i de senare spelen, så jag antar att det kvarstår.

/Azagthoth

Rickard

Urverk speldesign
Re: en idé...

"<EM>nån som har nått bra förslag på en karaktär</EM>"
Gör en "antisällskapet-gubbe", det brukar alltid vara kul. Ex. är de beryktade krigare och magiker gör du en bard, är de obetydelselösa gör du en krigare som genast tar kommandot i gruppen (även om du inte får det), är de rika gör du en tiggare. Det är kul när spelarna frågar vad "tusan det där är för en filur", ännu roligare är det att se SL:s min när han förtvivlat försöker komma på hur han ska på in RP:n i gruppen.
Barden kan vara rätt lätt, han kanske vill skriva hjältehymner om de andra RP:na.

"<EM>är att göra en rollperson som liknar en karaktär från en fantasybok du har läst</EM>"
Denna taktik brukar jag faktiskt använda när jag har idétorka, men jag brukar ta tre karaktärsdrag från tre olika personer i filmer/böcker. T.ex. så hade jag för mig att Pratchett skrivit om en berömd barbar som bara kunde säga två ord. Min och Mitt. Sedan blandade jag ihop den med hur Yoda var när Luke först träffade honom. Det blev en vild piratanka med 4 i INT. Otroligt rolig att spela.
Men kul att nå'n annan också kommit på den idén.

"<EM>Kan inte minnas några uppgifter som ändrat detta faktum i de senare spelen</EM>"
En vinter i slutet av 87 så bestämde spelföreningen K.A.S.S. att dvärgkvinnor inte skulle ha skägg. Kaaanske inte <EM>så</EM> officiellt men...
Själv kör jag med samma tanke men att människorna <EM>tror</EM> att dvärgkvinnor har skägg. Andra humanoider än människor, ankor och hober är rätt sällsynta i mitt Ereb.
Men för att säga emot mig själv så gillar jag kraftorden "Vid den vita dvärggudinnans skägg".

/[color:green]Han</font color=green> som inte ens hade tänkt att skriva nå't i denna tråd