Nekromanti Drakbild...

Re: Mums!

Men du skriver ju den du vet ju vad som komma skall, det är nästan lite fusk ju
Fast bara nästan! :gremwink:

Dessutom är det ju alltid kul att se vad som sågas på neågajmskontoret och vad som inte gör det. För att inte tala om den stora skillnaden med färdiglayoutad text och bilder. Så på sätt och vis är jag nog lika nyfiken som du - om inte till och med mer. Hade inte du varit det om din första bok skulle ges ut?

Ljusetsriddare - som med barnslig förtjusning nyfiket väntar på drakarboken...

Gormasus

Veteran
Riktigt snygg bild!

längtar tills denna modul kommer!
blir en trevlig födelsedagspresent till mig själv..=)

trinker

Warrior

Jo det är sant. Jag tror det kommer att bli en mycket trevlig modul :gremlaugh:.

Undra om det kommer gå att köpa den på Gothcon? och om så är fallet kanske Cirefalier kommer också.

Helmgast

Drakar skall gå att köpa på GothCon. Cirefalier, tja det får framtiden utvisa. Vi hoppas på det bästa (och jag får väl dra mitt strå till stacken...).

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Med betoning på "fördom" [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Pendragon

Swashbuckler
Re: Wicked [ANT]

Njae... drakar tenderar att se snarlika ut i de flesta fantasyspel och -böcker. Det hör väl snarare till undantagen att drakarna avviker från standardallen. Drakarboken till DoD4 hade en del freaky varianter (av MiG vill jag minnas), och rifts några andra. Det är väl de enda jag kommer på som avviker från standardmallen, som nog faktiskt är äldre än t o m DnD.

/Joel

Ymir

Liten kantbaron
Bilden av Eons drakar

....glöm inte Krilles bild av Eondrakarna. Nu vann standardfantasyn till sist, som väntat, men Krille hade åtminstone en annan ambition i Eontidernas gryning, och bara det i sig är värt en elogé.

- Ymir, själv fast i stereotypa drakbilder, men gör sitt för att bryta mot dem (tex ormlika kroppar, mossklädda hornplåtar, befjädrade vingar eller dubbla vingpar).

Vitulv

Mmm

(tex ormlika kroppar, mossklädda hornplåtar, befjädrade vingar eller dubbla vingpar).
Skitbra ideér! Särskilt de mossklädda hornplåtarna. Jag tycker också om "ormdrakar". Just nu ser jag framför mig en drake i Trudvang (förlåt, jag vet att det är Eonforumet). En slingrande honbest som krupit ner i sin håla i skogens mörker där den ligger och spottar etter i sin mardrömssömn. Stor, fet och uppsvälld är hon och hennes hornplåtar är täckta av mossa eftersom hon legat där så länge och slumrat.

/Vulf

Tesfforp

Warrior
Re: Om du gillar bilderna....

Om du gillade bilderna som var gjorda av Kim Vässmar rekommenderar jag Monster i Mundana, där nästan alla 30-40 bilderna är gjorda av Kim Vässmar!

Vitulv

Re: Mmm

Jag gillade beskrivningarna skarpt men tänder inte helt på idén om att drakarna är så aktiva i den mänskliga politiken. Jag gömmer hellre mina drakar långt ute i vildmarken där de inte träffar människor så ofta.

Fast det var välskrivet och intressant.

/Vulf

Vitulv

Det är konstigt att speltillverkare inte har tagit vara på Tolkiens arv i det avseendet när man ändå har snott allt annat därifrån. Faktum är att han ju faktiskt beskrev olika typer av drakar (åtminstone även vinglösa ormar) men man rippade bara "standarddraken".

/Vulf

trinker

Warrior

Det låter mycket bra Avatarex !

Så då kanske man ser dig på Gothcon då :gremsmile:

Jag vill ha drakar idag :gremlaugh:

Pendragon

Swashbuckler

Alla Drakarna i Jorges har väl inte vingar? Jag vet att Drakar till DoD4 hade en hel del alternativ för att se till att drakarna blev unika och inte bara en ur en kategori.
Jag gillar att Eons tillvägagångssätt verkar vara att presentera drakarna som unika indvider i första hand och en ras (eller två :gremtongue:) i andra hand. Lite tolkienistiskt, faktiskt. Få se om det fortsatt så i Drakar-modulen.

/Joel

Vitulv

Drakar i Jorges [OT]

Ja och nej. De traditionella/äkta drakarna har vingar. Men det finns gott om varelser som tillhör samma "urstam", drakjord, som saknar vingar.

T.ex. saknar brotbesten, de flesta drakmännen, huvfurdraken, lindormen och jätteormarna vingar.

De "äkta" drakarna (järndraken, skuugan, logedraken, stormdraken och frostdraken) har vingar och kan flyga.

Droktilen (en liten minidrake) har vingar, men de är så små att den inte kan flyga. Bara förlänga sitt hopp.

/Vulf