Nekromanti Drakdräpare, slå er på bröstet!

Hjalle

Swashbuckler
Re: Och nu blir den stora frågan...

...vilket av sina vapen hade Nicoz godheten att använda? Var det månne fler av dem? Han har ju en del att välja på, den lymmeln... Så, vad var hans beväpning när han skulle ut och göra upp?

-Hjalle, som skulle lånat Kumbanigash den Svartes stridsgissel och tatt med Vharzcona från den egna arsenalen, tillsammans med armborstet.

Pendragon

Swashbuckler

...vilket av sina vapen hade Nicoz godheten att använda? Var det månne fler av dem? Han har ju en del att välja på, den lymmeln... Så, vad var hans beväpning när han skulle ut och göra upp?
Han använde hela rasket, utom bågen. På slutet stog han och hackade på draken med radarden eftersom han kastat/tappat alla andra vapen vid det laget...

-Hjalle, som skulle lånat Kumbanigash den Svartes stridsgissel och tatt med Vharzcona från den egna arsenalen, tillsammans med armborstet.
Kubbe använde sitt stridsgissel själv... :gremwink:
Vharzcona användes friskt, men det var Trollblod Rekhem fick i ögat.
Denelians Lyfali bäddades in rejält i hans buk inte mindre än två gånger dessutom.

/Joel - ska mecka ihop en hög vapen till, inklusive ett Martarisvärd och lite annat smått och gott.

Pendragon

Swashbuckler
Re: Har ni tankar på att slakta en till? [NT]

Har ni tankar på att slakta en till?
Inte i nuläget. En gång var tillräckligt avskräckande. Dessutom hyses det inte något egentligt agg mot nån annan drake sen Gohlbrandh blev fri från Morogás slaveri och firade med att tugga i sig denne. :gremwink:

Han hade inte varit rolig att tampas med...

/Joel - som dock vill påpeka att Gohlbrand faktiskt har blivit besegrad och tagit till flykten en gång under kamapnjen - i kamp mot en hel armé och utan möjlighet till att använda magi

Hjalle

Swashbuckler

/Joel - ska mecka ihop en hög vapen till, inklusive ett Martarisvärd och lite annat smått och gott.
Jävla kobold! :gremlaugh:

-Hjalle, rådiggar.

Hjalle

Swashbuckler
Frågor + Allmänt Smörande från nya Hedersdrängen!

Så, när nu Rekhem var dräpt - (om ni nu hann spela så långt) - kom ni över dennes otroliga skatt? Eller var det inte i hans 'hemgrotta' kanske? Jag menar, skatter... Finns det något härligare, än en riktigt biffig drakskatt...? Innehöll den (som sagt, ni kanske inte hann så långt som till eventuell skattundersökning) något intressant (ja, det gjorde den. Måste ha gjort!) förutom rubinbägare och guldtackor? Ja, jag vill helt enkelt veta... Om Drakskatten.

Sedan... Ja, jag förväntar mig (odräglig som jag är) en fet novell eller nästan ännu hellre, en krönika, om dådet. Plus lista på vilka som dog, jag är ganska insatt i Ymirs Mundana nu, och följer Mörkrets Hjärta med en aldrig sinande törst efter mer kunskap om hur det går och vartåt det lutar. Ymir har ju skrivit drakdräparnoveller tidigare, så en enorm sådan på Drunoks Drängar vore så bra att jag... Skulle idolisera er ännu mer. :gremwink:

Skall också bara passa på att alla inlägg som ni skriver som handlar om vad som händer och vilka som figurerar i Mörkrets Hjärta är det bästa som finns.

-Hjalle, smörpaket. Kanske. Jag bryr mig inte, ni är bäst. :gremsmile:

<font size="1"> Edit: Jag är hedersdräng! Ska bli iallafall, i nästa uppdatering. Stolt till sprickningsgränsen, måste berätta för alla! </font size> :)

Marukusu

Hero
Re: Frågor + Allmänt Smörande från nya Hedersdrängen!

"Hjalle, smörpaket. Kanske. Jag bryr mig inte, ni är bäst."

Håller med till 100%.

-Danne, förnimmer en svag odör av något som för tankarna till mejeriprodukter här i knutarna...

Pendragon

Swashbuckler

Så, när nu Rekhem var dräpt - (om ni nu hann spela så långt) - kom ni över dennes otroliga skatt? Eller var det inte i hans 'hemgrotta' kanske? Jag menar, skatter... Finns det något härligare, än en riktigt biffig drakskatt...? Innehöll den (som sagt, ni kanske inte hann så långt som till eventuell skattundersökning) något intressant (ja, det gjorde den. Måste ha gjort!) förutom rubinbägare och guldtackor? Ja, jag vill helt enkelt veta... Om Drakskatten.
Tja...var och en packade på sig ungefär vad de kunde bära (de som kunde gå i alla fall). Exakt vad vi fått med oss får kollas upp senare. Det finns fler läskiga saker som krälar omkring i gångarna, så det är nog ingen höjdare att sitta kvar och häcka.

Med lite tur kan vi ta oss in igen och rensa ut resten innan de vedervärdiga små skäggtomtarna från Kraalen-renk-Rohgan lägger beslag på det. Tanken var trots allt att skatten skulle läggas beslag på för Drunoks räkning, för att sen delas lika mellan Drunok (som behöver skatten nu efter kriget), Kragg (sen Siegber utropade sig till kung över kragg hade han gärna haft ett startkapital för att bilda sig en riktig nation) och Roghan (som nog faktiskt ägde en försvarlig del av skatten från början). Snor vi hela direkt kan vi hålla Rohgans del gisslan och tillsammans med en del känslig information kanske tvinga dem att gå med på en del "krav" vi har...

Ymir har ju skrivit drakdräparnoveller tidigare
Hehe, vad jag minns skäms han för den... Men jag gillar den faktiskt, även om den är märkbart mer DoD än Eon. :gremwink:

/Joel - kastar gärna mer ljus på Ymirs drakdräparnovell

Hjalle

Swashbuckler

Tja...var och en packade på sig ungefär vad de kunde bära (de som kunde gå i alla fall). Exakt vad vi fått med oss får kollas upp senare. Det finns fler läskiga saker som krälar omkring i gångarna, så det är nog ingen höjdare att sitta kvar och häcka.
Ah, gissar att du tog de snyggaste vapnen du kunde hitta...,-)

Med lite tur kan vi ta oss in igen och rensa ut resten innan de vedervärdiga små skäggtomtarna från Kraalen-renk-Rohgan lägger beslag på det. Tanken var trots allt att skatten skulle läggas beslag på för Drunoks räkning, för att sen delas lika mellan Drunok (som behöver skatten nu efter kriget), Kragg (sen Siegber utropade sig till kung över kragg hade han gärna haft ett startkapital för att bilda sig en riktig nation) och Roghan (som nog faktiskt ägde en försvarlig del av skatten från början). Snor vi hela direkt kan vi hålla Rohgans del gisslan och tillsammans med en del känslig information kanske tvinga dem att gå med på en del "krav" vi har...
Ah, vist... Jag hoppas att det blir mycket gräl om skatten! :)

Hehe, vad jag minns skäms han för den... Men jag gillar den faktiskt, även om den är märkbart mer DoD än Eon.
Nå, då får han väl bevisa att han kan skriva bättre drakdräparnoveller än den då! Fast även jag gillar den... :gremsmirk:

-Hjalle, vras spelgrupp tagit namnet Tokons Tokar, givetvis skamlöst rippat från våra idoler... ;-)

Pendragon

Swashbuckler

Ah, gissar att du tog de snyggaste vapnen du kunde hitta...,-)
Naeh, Nicoz har alla vapen han behöver (och ett par till...). Han plockade mest smycken, ädelstenar och sånt som dyrt ut, samt alla uppenbara Roghan-reliker han kunde hitta (dvs såna prylar Roghan helst verkar vilja ha tillbaks). Skatten var dock sekundär i slutändan, Nicoz och Denelians första prioritet var faktist troféer (de högg med sig drakens huvud och tassar/klor, samt en rejäl hög ryggtaggar. Dvärgen Ashik tog svansspetsen eftersom han huggit av den). Jag vet faktiskt inte ens om det fanns några vapen liggande där.

/Joel