Nekromanti Drakdräparen (Best shit ever)

Troberg

Sinister eater
Re: Drakdräparen (Best shit ever) - Djävulens Advokat

Har någon klurat på om snubben inte skrev det där då? Jag tycker mig hört hans användarnamn tidigare i något inlägg. Det är väl fullt möjligt att någon av hans vänner suttit sig vid hans dator när den riktige användaren hämtade sin pasta/var på muggen/slogs mot katolska kungfu-präster och fyrat av en hord oförskämdheter?
Nu antar jag att denna möjlighet redan utrönts, men... ja. Ville bara undra.
Bra kommentar, jag har själv blivit utsatt för liknande incidenter *host*Herr Nils*host*Lokomotiv*host*Tamshan*host*. Undrar om jag behöver hostmedicin?

Det kan ju vara värt att kolla hans tidigare insatser här och se om det finns ett mönster samt ge honom en chans att förklara sig.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Drakdräparens konto registrerades sex minuter innan jag fick mitt första PM så han har inte ett direkt långt förflutet här. Kontot är skapat just för detta syfte.

Troberg

Sinister eater

Drakdräparens konto registrerades sex minuter innan jag fick mitt första PM så han har inte ett direkt långt förflutet här. Kontot är skapat just för detta syfte.
OK, då gäller perm-ban utan möjlighet till strafflindring.

Kan det vara någon befintlig användare som skapat en ny användare och gjort fylleinlägg? Kanske inte så troligt, eftersom det egentligen inte fanns något som tydde på att han kände till personerna ifråga och att inläggen var på tok för ofyndiga för att vara planerade, men man vet ju inte. Om ifall att det skulle visa sig vara en respekterad forumsmedlem som gjort en fyllegrej så tycker jag nog att vi kan lindra straffsatsen till ett "Fy!" i skarp ton och smisk på bar rumpa följt av ett "Och nu gör du inte om det!". Hoppas att detta inte leder till en massa falska bekännelser från förhoppningsfulla masochister...

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Det borde väl vara rätt lätt för de med rättigheter att kolla IP att göra? Tycker hur som haver, det vore rätt (som sagt nedan) att meddela Drakdräparens ISP om hans aktiviteter :gremtongue:

Big Marco

Läskig
Jotack, jag fick en hög också. Men det känns bättre att det var en wandering roaming psycho, och ingen som hade targetat mig. ,-)

Ackerfors

Alas, your rapids!
Vänta här nu va...

Det här svaret är ganska mycket till både Troberg och Storuggla.

"Det kan ju vara värt att kolla hans tidigare insatser här och se om det finns ett mönster samt ge honom en chans att förklara sig."

Jag tycker att det låter som att ni har lite lite förtroende för moderatorkåren. Den arbetar hårt och förtjänar inte någon misstro. Tvärtom, all beröm i världen.
Givetvis är det ingen som sparkas ut utan att man kollar upp saker och ser till så att allt är på det klara. Det måste ni lita på för att modererandet ska fungera.

I just det här fallet handlade det, precis som Sleepwalk säger, om en användare som registrerat sig precis innan PMen började skickas och vi har automagisk koll på IP-adresser, så det var under full kontroll.

Storuggla

Champion
Re: Vänta här nu va...

"Jag tycker att det låter som att ni har lite lite förtroende för moderatorkåren. Den arbetar hårt och förtjänar inte någon misstro. Tvärtom, all beröm i världen."

Öh.. jasså? Jag tycker det låter som du hittar baktankar i mitt inlägg som jag aldrig haft. Jag gillar moddisarna här. Jag har fullt förtroende för dem. Jag har hittills i varje moderationskonflikt som uppstått hållt med moddisarna.
Sedan får en massa folk, skumma och bisarra PM och killen (eller tjejen) kickas. Nemas problemas. Jag har inga problem med detta.

Mitt inlägg berodde på att jag för mig att jag sett ett liknande användarnman tidigare och därför undrade hur han kunnat fått en sådan knäpp som han faktsikt fick (sen att det var en ny användare och jag bergis minndes en annan användare är en annan sak). Jag menade inte (min kursivering) att moddisarna gjort fel. Jag menade inte att de hade dålig koll. Jag menade inte att deras personliga hygien var under all kritik.
Jag menade blott att bara för att man får ett PM från... säg X så är det inte säkert att det är X som skrivit det. Det kan man ju inte kolla med IP-adresser eller har jag fel där?

"Givetvis är det ingen som sparkas ut utan att man kollar upp saker och ser till så att allt är på det klara. Det måste ni lita på för att modererandet ska fungera."

Det har jag aldrig ifrågasatt. Jag har aldrig haft problem med modererande (på det här forumet i alla fall). Jag vill bara veta vad som sker om... säg att X har varit reggad i sjuttionio år och femtioelva miljon inlägg och sen skickar han ut en hord snuskiga PM till hela forumet. Han hävdar sedan att det var hans polare som satt vid datorn vid den tidpunkten eftersom hans RP dött och han väntade på att få göra en ny. Blir han kickad? Kan detta kontrolleras? Med en nyregad användare blir detta inget problem, men ett gammalt namn...?

Min slutkläm; Mitt förtroende för moddisarna: I topp. Det faktum att jag tvingas till detta inlägg för att du spg en Ond Baktanke i mitt inlägg: Inte lika kul.

Storuggla, var fanken har jag sett drakdödarn förr?

Ackerfors

Alas, your rapids!
*kryper till korset*

Okej, jag måste be om ursäkt, givetvis. Mänskliga gärnan tolkar gärna in mer än vad som står eller vad som sägs, och det är något jag försöker låta bli, och jag kan inte säga annat än att det slog slint den här gången. Moderatorkåren får ofta utstå spott och spe utan egentlig anledning, vilket de inte förtjänar, som sagt. Därför var jag lite väl lättantänd, jag hoppas ni har överseende. :gremfrown:

Vad det gäller din ursprungliga fråga så är det givet att man inte bannas rakt av utan tydliga bevis. Allting gås igenom noga för att inga misstag ska begås, för misstag är aldrig roligt, inte för någon. Med andra ord: Du eller någon annan behöver inte oroa sig för att låta polarna låna datorn utifall de skulle få en knäpp och göra dumma saker, vi har ju en moderatorkår som ser över oss. :gremsmile:

"Det faktum att jag tvingas till detta inlägg för att du spg en Ond Baktanke i mitt inlägg: Inte lika kul."

Jag ber om ursäkt och hoppas det här svaret är mer tillfredsställande.

Storuggla

Champion
Re: *kryper till korset*

"Okej, jag måste be om ursäkt, givetvis."

Nu måste jag bara peka på att du faktiskt inte behöver det. Jag överreagerade precis lika mycket, såhär i efterhand. Men du gör det ändå. Heder till dig.

"Vad det gäller din ursprungliga fråga så är det givet att man inte bannas rakt av utan tydliga bevis. Allting gås igenom noga för att inga misstag ska begås, för misstag är aldrig roligt, inte för någon. Med andra ord: Du eller någon annan behöver inte oroa sig för att låta polarna låna datorn utifall de skulle få en knäpp och göra dumma saker, vi har ju en moderatorkår som ser över oss."

Med mina polare skulle jag snarare bli orolig om de inte försökte sig på att sabba för mig... :gremwink:

Storuggla, läser om getter

Troberg

Sinister eater
Samma här

Jag tyckte mest att duskussionen blivit lite för mycket häxjakt, hade inga synpunkter på modererandet i frågan.

Organ

Out of time, out of mind
Re: Vänta här nu va...

[ QUOTE ]
var fanken har jag sett drakdödarn förr?

[/ QUOTE ]
Det är ingen annan med nått slayer-liknande namn du tänker på, Bard Mannadräpe t.ex?

/Anders