För längesedan var Rondhir en plats för de sju stordrakarna. Eld, Vatten, Luft, Jord, Död, Liv och Balans. Dessa drakar skapade världen, jord, vatten, eld, luft, död, liv. Allt som behövdes för att Rondhir skulle bli en platts att kunna leva på och Balans gjorde att varken Liv eller Död blev för mäktiga. Helt plötsligt försvann de sju stordrakarna från jordytan, de lade sig i ide under jorden. De byggde sina egna tempel i underjorden, dessa tempel ge varje stordrake sin egen religion och sin egen magikälla. Än idag så använder magiker, paladiner och präster dessa tempels magiska kraft för att utöva sina magiska konster och för att få en religion. Det är bara dessa personer som dyrkar något, resten av befolkningen har ingen religion, de är ovetande om den existerande kraften…
På senare tid har det trots allt blivit obalans bland de sju stordrakarna. Död har fått en mycket kraftigare makt och dess alla varelser, såsom kaosdrakar, kaoskrigare, svartfolk och andra saker har löpt amok för att ta över resten av världen och detta måste stoppas.
4 människoriken, 2 alvriken, 8 Dvärgrriken, 4 Mandroriken, 1 Halvlängsmannarike ligger nära till förintelse nu när alla dessa makter är lösa, och det talas om halvgudar som skulle komma att bli inkarnerade för att stoppa Död och åter skapa balans här i världen, men vad det blev av halvgudarna är det ingen som vet…
Så ser bakgrundshistorian ut till mitt fantasyrollspel Drakeld hittills, säg vad ni tycker och vd jag ska ändra.
På senare tid har det trots allt blivit obalans bland de sju stordrakarna. Död har fått en mycket kraftigare makt och dess alla varelser, såsom kaosdrakar, kaoskrigare, svartfolk och andra saker har löpt amok för att ta över resten av världen och detta måste stoppas.
4 människoriken, 2 alvriken, 8 Dvärgrriken, 4 Mandroriken, 1 Halvlängsmannarike ligger nära till förintelse nu när alla dessa makter är lösa, och det talas om halvgudar som skulle komma att bli inkarnerade för att stoppa Död och åter skapa balans här i världen, men vad det blev av halvgudarna är det ingen som vet…
Så ser bakgrundshistorian ut till mitt fantasyrollspel Drakeld hittills, säg vad ni tycker och vd jag ska ändra.