Nekromanti Draktänder - treudd

Rickard

Urverk speldesign
Re: Kobolder

Typiskt Eksem att rätta en viktigpetter.

/[color:448800]Han</font color=448800> som förlorade poängen någonstans

Feuflux

omjonasson.se
Re: Går det bra med kopior?

Jag har Tempelherren, men däremot ingen scanner. Om du vill kan jag kopiera de sidor du saknar och skicka över dem till dig med ett gammalt hederligt brev. Maila mig din adress för det fall du är intresserad.

Går utmärkt. Har mailat dig nu.... (hur desperat är jag på en skala från 1 till 10? /images/icons/smile.gif)

Sodivra

Champion
Instämmer till fullo.

Ett vapens skada är ju beroende av dess effektivitet -Utformning och smidighet, och hur lätt det är att använda - Likväl som av hur "mastigt" det är.. Att limma på en massa små spikar och två extra klingor på ett tvåhandssvärd borde väl inte göra det så himla bättre.. /images/icons/grin.gif

Men, som troberg säger: Om spelaren har fått slita ihop TRE draktänder så kan det ju vara ganska kul för honom att få ett extra stort och mäktigt vapen.. Roligt går före realistiskt!

Troberg

Sinister eater
Re: Instämmer till fullo.

Dessutom så gäller ju inte riktigt vanliga fysikaliska lagar i fantasy. Jag menar, en spets kan ju bara bli vass till en viss gräns, oavsett material.

Man får väl anta att en draktand har någon inneboende "illvilja" eller vad man vill kalla det som gör spetsen farligare, tex att den liksom på egen hand tycks söka sig mot sårbara områden eller att den ger sår som läker dåligt/inte vill sluta blöda.

Ska man se realistiskt på det så spelar materialet i stort sett ingen roll för skadan, men det påverkar hållbarheten. Det går alldeles utmärkt att skiva någon med ett bronssvärd, men efter ett tag blir bronssvärdet alltmer likt en klubba...

Hade en liknande diskussion på ett bilforum där en kille inte kunde få in i skallen att smidda vevstakar inte får en motor att lämna mer uteffekt utan att de får en i övrigt modifierad motor att hålla bättre för den högre effekten.

/Troberg (som tycker att allt under 250 km/h är slöseri med bensin)

Troberg Ärkecynikern - förlöjligare av argument - dödare av debatter (sorry för driften med ditt sig, kunde inte hålla mig)

Rickard

Urverk speldesign
Re: Instämmer till fullo. [OT]

<CENTER>Ärkemagiker Arvidos
-Besvärare av ord
-Bemästrare av rabatter</CENTER>

/[color:448800]Han</font color=448800> som har sugit på den rätt länge (men inte velat säga för att signaturen är rätt ball)