Just så!
Alltså du är ju bäst Arvidos! Du ger en så mycket idéer!
Jaa-aa! Men så diggar jag ju konceptet också, och känner mig inspirerad själv.
Det där med ritualen är ju en mycket smart grej.
Japp. Det behöver inte vara något speciellt religiöst, det räcker med att man säger att man ska ge sig ut på TrollJakt med andakt.. En idé som är helig på det sättet att man vördar den, alltså. Inte skojar hur som helst med den.
Och sen det där med att mörkeralverna ska vara med orcherna. Jag skrev fel. Det ska vara såhär: "Och NEJ! Det är väl klart att alvsläktet INTE skall kuta runt med orcher!"
Aha. Tur att jag väntade med svaret tills du redigerat inlägget då.
Jag skulle tipsa dig om att arbeta på det här med orchisk kultur. Om du har pengar över så skulle jag nog råda dig att köpa Orkworld och kolla i, bara för att inspireras och se vad andra har gjort.
Enda nackdelen med Orkworld är att jag inte kan ta för många exempel därifrån, för det spelet har ju redan gjorts. Men det kan ändå vara en idé att kolla upp det, för att då kanske du:
a) Tycker att Orkworld var det du tänkte göra, så kan du spela det istället. (Lite tråkigt kanske, men ganska praktiskt.)
b) Tycker att Orkworld är dåligt, och gör något som inte är Orkworld.
c) Tycker att Orkworld är en bra grund, och nöjer dig med att göra en egen värld..
Eller så kan jag ju bara ta upp de frågor som tas upp i Orkworld, så kan du svara på de sakerna själv sedan. Som mat, orchanatomi, historieberättande, samhälle.. Ifall du vill göra orcherna lite speciella så tror jag att det är en mycket klok idé att beskriva deras kultur lite extra. (Till skillnad från andra fantasyrollspel som utgår från människan) Ifall det ska vara enkelt så kan man ju utgå från bilden spelarna redan har av orcher förstås, men du verkar ju intresserad av orchisk kultur, eftersom du tänker skriva en del om religioner och så.
Alltså du är ju bäst Arvidos! Du ger en så mycket idéer!
Jaa-aa! Men så diggar jag ju konceptet också, och känner mig inspirerad själv.
Det där med ritualen är ju en mycket smart grej.
Japp. Det behöver inte vara något speciellt religiöst, det räcker med att man säger att man ska ge sig ut på TrollJakt med andakt.. En idé som är helig på det sättet att man vördar den, alltså. Inte skojar hur som helst med den.
Och sen det där med att mörkeralverna ska vara med orcherna. Jag skrev fel. Det ska vara såhär: "Och NEJ! Det är väl klart att alvsläktet INTE skall kuta runt med orcher!"
Aha. Tur att jag väntade med svaret tills du redigerat inlägget då.
Jag skulle tipsa dig om att arbeta på det här med orchisk kultur. Om du har pengar över så skulle jag nog råda dig att köpa Orkworld och kolla i, bara för att inspireras och se vad andra har gjort.
Enda nackdelen med Orkworld är att jag inte kan ta för många exempel därifrån, för det spelet har ju redan gjorts. Men det kan ändå vara en idé att kolla upp det, för att då kanske du:
a) Tycker att Orkworld var det du tänkte göra, så kan du spela det istället. (Lite tråkigt kanske, men ganska praktiskt.)
b) Tycker att Orkworld är dåligt, och gör något som inte är Orkworld.
c) Tycker att Orkworld är en bra grund, och nöjer dig med att göra en egen värld..
Eller så kan jag ju bara ta upp de frågor som tas upp i Orkworld, så kan du svara på de sakerna själv sedan. Som mat, orchanatomi, historieberättande, samhälle.. Ifall du vill göra orcherna lite speciella så tror jag att det är en mycket klok idé att beskriva deras kultur lite extra. (Till skillnad från andra fantasyrollspel som utgår från människan) Ifall det ska vara enkelt så kan man ju utgå från bilden spelarna redan har av orcher förstås, men du verkar ju intresserad av orchisk kultur, eftersom du tänker skriva en del om religioner och så.