Re: Förbjud chips och läsk
Försök med det i vår spelgrupp
"Själv har jag alltid ett glas vatten tillgängligt när jag spelar, vilket orsakar upprepade pisse-pauser och möjligheter att fundera igenom vad som ska hända."
Man kan även tänka igen vad man ska göra medan man (långsamt) dricker vattnet..
Vi brukar få ner några påsar chips varje spelmöte.. Ibland tröttnar vi på chips och det köps/rundas med jordnötter, jordnötsringar, ostbågar, ibland godis eller ibland, ibland kakor eller glass.. Tårta har det ibland bjudits på... Mestadels efter (eller under) någons födelsedag..
Mestadels dricks det Cola och kaffe men ibland även någon annan dricka (cider, öl (sällan), blandsaft, vin (bara hänt 1 gång), vatten eller annat läskmärke än Cola)..
Är det mer än 5 timmars spelande så brukar vi ta en matpaus eller rättare skrivet, paus för skräpmat.. Ytterst sällan käkar vi annat än hambugare eller pizza..
"Ett minnesvärt spelmöte ur matsynpunkt var annars när en killes frys hade pajat och han tog med vad han hade bort till mig för att rädda det undan sommarvärmens klor. Fem strutglassar per person under ett spelmöte..."
Vårt rekord är en chipspåse per person + 1 kg (delat på fyra personer) godis + 1,5 liter blandsaft.. En kille spydde när han kom hem.. /images/icons/smile.gif (/images/icons/sick.gif)
"Samme kille har rekordet i konstigaste matvanor under spelets gång: han köpte ett paket makaroner som han åt direkt ur paketet..."
Kanske inte makaroner, men spaghetti är gott.. Funkar även bra som drinkpinne... Annars har vi en kille som käkade upp en halv sockerburk (sockret alltså, inte burken).. Käka på pennor brukar det också göras, men det är väl inte ovanligt?
/[color:448800]Han</font color=448800> som inte säger emot Arcana utan tyckte bara att det var ett bra inlägg att svara på (och kommentera)