MattiasLejbrink
Swordsman
Via mitt deltagande i kickstartern för Dwimmermount fick jag reda på att DriveThruRPG tydligen har en print-on-demand service. Någon som testat den och kan meddela resultat? Vilka är det som trycker i bakgrunden tro?
Bra idé att fråga Wilper!DeBracy;n74756 said:Jag har ett exemplar av Itras By på engelska som jag köpt den vägen. Pärmbok, färg. Den är fin faktiskt. Har för mig det är Lightning Source som står för själva tryckningen. Okult ligger väl som POD där, så du skulle väl kunna höra av dig till wilper på G+ och fråga vad han har för erfarenheter.
Ja Lulu har jag varit nöjd med förut. Inte fantastiskt, men helt okej kvalitet, oskadd bok och rätt så prisvärt.chrull;n74768 said:Jag tycker att resultaten från OBS (dvs DriveThru och RPGnow) är markant sämre än Lulu. Har jag valet väljer jag alltid lulu före OBS.
Jag har bara beställt softcover-böcker från OBS och ofta är omslaget extremt tunt och rullar sig lätt. Det kan ju bero på otur/fel val av skaparna men det gör mig tveksam till att beställa därifrån om andra val finns.
Lightning Source, som sköter PODn åt DTRPG, har anläggningar både i Storbritannien och USA, så svenska beställningar skickas från Storbritannien. DTRPGs sida har inte specifik information om frakt till Sverige, men till Finland uppskattar de en fraktkostnad på $5-$14 för vanlig frakt, och $16 för lyxfrakt (vilket jag antar är snabbare). Till Tyskland beräknas $5-$12 respektive $14, så Sverige borde hamna någonstans däremellan.Mutanten;n74789 said:Vad kostar frakten till Schweden?