Nekromanti Drivrutiner!?

Jag håller på och letar som en dåre efter drivrutiner till min dator. Saken är den att boxen med produktnamnen på modekortet mm ligger i Göteborg och jag kommer inte åt den inom en överskådlig framtid.

Kan jag lösa detta på något annat sätt, typ genom något onlineverktyg som säger "de här drivrutinerna behöver du" eller måste jag öppna burken o försöka leta fram namnet på själva produkten.

HJÄLP!

Sm Bus Controller ?

Sm Bus Controller visar ett gult frågetecken under Hardware infon. Hur åtgärder jag det ? Påverkar det datorn i någon större utsträckning ?
Modekortet är iaf ett K9AGM3-FIH om det har något med det att göra.
Sen har vi ett gult fråge tecken till - 802.11 bg WLAN.

Åtgärd på dessa ?

Jarl

Hero
Re: Sm Bus Controller ?

Du behöver drivrutiner från din moderkortstillverkare (som du redan listat ut), de finns att hämta på deras hemsida:

http://www.msi.com.tw/

Sök bara efter ditt moderkort där. Om det är ett gammalt kort kan drivrutinerna finnas under någon sektion i stil med "Archive" eller "Previous products" eller liknande.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Trådflytt

Tråden flyttad från Kulturforumet, eftersom den inte handlade om kultur.

/tobias

Aron Persson

Veteran
hmm hmm hmm..

Alla drivrutiner eller bara de till moderkortet?

SiSoft Sandra brukar kunna ge dig den mesta informationen om allt du har i datorn.

Annars står alltid Moderkorts betäckningen på moderkortet, oftast över eller under PCI-express plats(erna) eller brevid Ram minnes slotsen.

När du väl vet det så är det rätt så lungt
De enda drivrutiner man normalt sett behöver är moderkortet och grafikkortet (om man inte har några kluriga andra kort, men då vet man oftast om vad det är). :gremwink:

Om du behöver mer hjälp så kan du emaila mig.

(jag kollar inte så ofta på forumet :gremtongue: )