Nekromanti Droger som är trasiga

w176

Förlorad dotter
P-sputa, p-stav m.m. Kan i bland ha längre doser än vanliga p-piller men funkar på samma sätt, men är jobbigare att avbryta om de inte funkar. Hormonspiral däremot är bara lokalverkade men är tjorvig att få in och då skall man ha helst ha fött barn och vara uttöjd, annars kan de behöva söva en medan de trycker in den med våld. Morbitt värre.

Nightowl

Champion
Reflektioner

och då skall man ha helst ha fött barn och vara uttöjd, annars kan de behöva söva en medan de trycker in den med våld.
Nightowl kikar ned i sina kalsonger. Han suckar djupt och tårar rinner ned för hans kinder. Han kikar i sina kalsonger än en gång, för säkerhets skull. Sedan utbrister han, en övertygad ateist: "Tack, Gud, för mina testiklar!"

Erik

EchonCique

Hero
Tandvärk fu!

Du har en svag smärttolerans min gode Marco. Jag gick i enorma smärtor häromåret då mina visdomständer ville växa ut där det inte fanns plats. Varpå jag gick där med tandsmärtor som kom och gick lite på egen fri vilja i månader. Sedan släppte det och allt var frid och fröjd.

När smärtan var som mest kunde jag knappt röra på käkarna eller tungan, för då stack det till och gav mig en hejdundande molande huvudvärk. Hela den episoden gick jag utan att ens tänka på att ta något smärtstillande. Behöver jag säga att jag gick i ett konstant töcken av dimma, ballongskalle och fet jävla molande huvudvärk som aldrig försvann? :gremsmile:

Långt efter gick jag till tandläkaren. De upptäcker mina visdomständer och frågar om jag inte haft riktigt jävla ont, varpå jag svarar "Javisst, men jag trodde det skulle vara så. Alla klagar ju på att det gör ont när de kommer..".

Så när ni andra får ont som fan i mun & svalg, gå och kolla upp det med en läkare eller börja knapra lite smärtstillande. Bara ett vänligt tips i förbifarten.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Jag har än så länge klarat mig från tyngre droger än receptfria smärtstillande och receptbelagd hostmedicin.

Vid min hittills enda kontakt med akutsjukvård (universitetssjukhuset i Tromsö, efter att ha totalkvaddat en sprillans ny Saab 9-5 med extra allt) så rekommenderade läkaren att jag skulle ta ibuprofen och paracetamol ihop om jag skulle ha fortsatta problem med ryggvärk. De funkar tydligen bra ihop, men det är det ju aldrig någon som säger. (Jag behövde tack och lov aldrig pröva själv.)

Jag blir groggy av hostmedicin med morfin (t.ex. Cocillana-etyfin). Misstänker att min toleransnivå är rätt låg - jag är nämligen dessutom väldigt lättsupen.

I jobbet (hemtjänsten) stöter jag på en hel del smärtstillande med märkliga biverkningar. Jag vet en liten, mager dam som börjar dagen med en dos smärtstillande som skulle få mig sängliggande i flera dygn. En herre drabbas av rännskita av vanlig jävla paracetamol och många får de "sällsynta" biverkningarna hallucinationer och mardrömmar av dextropropoxifen (Distalgesic, Dexofen m.m.). En kollega har nått skumt blodproblem som gör att hon inte kan ta de vanligaste sorternas värktabletter...

Dewil, frisk

Rickard

Urverk speldesign
Alltså, du får fan skylla dig själv. Nu vet jag inte hur ofta du knaprar piller, men när du göra sådana här trådar så misstänker jag att du slänger i dig piller för minsta lilla. Jag menar, klart att det inte funkar efter ett tag. Sådär är det med allt. Man blir mer alkoholresistant efter ett tags drickande och (riktigt) knark måste man ta mer och mer av för att få den där kicken. Så om du nu är aktiv pillerknaprare, så får du fan skylla dig själv.

/Han som nästan aldrig tar smärtstillande och som kunde spela en fotbollsmatch med kraftigt stukad fot efter han tagit en Magnecyl, eftersom han inte kände av smärtan längre

G

Guest

Guest
Zon (tub) suger, voltaren (pillerformen) likaså, samt fungoral mjällshampoo, TreoComp funkar inte mot huvudvärk, koffein fick mig rätt ofta trött (förr i tiden då jag var beroende), blir allmänt off av de flesta värktabletter utom vanlig treo, baldrian dispert funkade inte, brikanyl funkade men läkarna sa att eftersom jag inte reagerade på andra saker kunde det inte funka så fick jag inget mer, sömntabletter lär de heller aldrig igen skriva ut till mig och skulle de kunna hindra mig från att inköpa ättika så skulle de nog göra det med (nej jag tillverkade inte droger).
Jo lustgas funkar fint likt annan tandbedövning, vilket var kul när jag opererat bort två visdomständer och spottade blod under en dag då jag inte han svälja ner allt.

Men alltid när jag frågat läkare om jag ska sluta ta verktabletter så svarar de att då drar man ner sin smärtkänslighet och då kan du inte beskriva smärtan när det gäller, läkare och ambulanspersonal antar alltid att du har låg smärttolerans (kanske inte jättelåg men iallafall), därmed kan folk med smärttolerans med livshotande skador sättas i kö etc.

chrull

Stockholm Kartell
Jag avstår hellre helt än använder kondom :gremsmile:

/chrull

<font size="1">...
och chrull gör en comeback på forumet med ett inlägg om kondomer.</font size>

Bunny

Crazy like a fool
Apropå Eon.

Att dö av näsblod är ganska svårt, till och med i Eon. Med rätt medicinering är jag dock övertygad om att det går: Titta bara!

Big Marco

Läskig
spiral

Nackdelen är om spiralen sticker hål på ollonet vid samlag...

...jag tror vi lämnar den berättelsen där...

Big Marco

Läskig
Re: Tandvärk fu!

Oja, jag har löjlig smärttolerans. Men, samtidigt är jag inte rädd för smärtstillande.

Liksom - livet är för kort och tragiskt för att dessutom ha ont under det.

Big Marco

Läskig
Vi får väl se hur kaxig du är om du har expanderande massa inne i skallbenet. Det var fan som om en alien klöste runt i kraniet. En stukad fot ligger inte med på skalan över smärta.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Olika ämnen olika effekt olika människor

Du är definitivt inte ensam om att olika smärtstillande har olika effekt. Jag har en dubbel smygande tes om att de olika smärtreceptorerna har olika smärtblockerare och att olika människor har olika hög smärttröskel på de olika receptorerna... :gremsmile:

Exempelvis biter inte alvedon på samma sak som ipren.. och ja... jag använder båda, men till olika saker.

Jag har alltid ansett att jag dessutom har en lobiamiativt (påhittat ord) känsla för smärta. Jag är fruktansvärt rädd för smärta och tror jämt att min smärttröskel är ömkligt låg. Men jag går omkring med smärta snart sagt varenda dag och går på som om den inte existerade (tillräckligt stor distraktion och jag kopplar bort smärtan ur medvetandet), så fort jag däremot får en paus/tar en paus så nockar smärtan mig nästan hysterisk.

Jag har gått på smärtstillande under långa tider då jag har ischias, men aldrig överdoserat och väntat ut att använda drogerna tills jag verkligen inte kan existera längre utan dem. Försök själv att sova med en rygg som hugger en i bitar vid blotta tanken på att ligga, stå, sitta eller gå... det finns liksom ingen annan utväg än att ta smärtstillande för sova måste man då det är enda sättet till tillfrisknande. Sömn är en utmärkt läkefaktor tillsammans med vila...

Ok, jag har alltså mer eller mindre ständigt ont och ibland unnar jag mig smärtstillande och tycker då att jag är vek och en tunnis... ergo har en låg smärttröskel... men om sanningen ska fram ligger nog smärttröskel relativt högt, jag står ju trots allt ut med en konstant smärta. :gremsmile:

Anledningen att jag inte använder smärtstillande när jag faktiskt har dem utskrivna till mig är ju just att jag inte vill bli beroende och tillvand... Men jag är djävligt glad att dem finns. :gremsmile:

I övrigt biter inte vissa smärtpiller på ischias (för mig alltså), exempelvis är alvedon, magnecyl och liknande rena fånerier. De är bra till huvudvärk. Men ipren och liknande preparat är lindrande och när det verkligen djävlas får vi faktiskt löjligt ta till Paraflex Comp. Det kan dock nämnas att min dos ligger lågt... :gremsmile:

Att stå emot värk och smärta i kroppen har jag fått leva med sedan ca nioårsåldern (feldiagnos från läkare och sedan fortsatte det) vilket innebär att jag har haft ont (mer eller mindre) i ca 20 år av mitt liv (jag har ju haft smärtfria perioder). Fast det finns smärta och smärta. Jag står alltså ut med värk i leder och smärta i ländryggen (ischiasen känns mest där för mig), men klipp till mig med ett boffervapen och jag grimascherar mer än illa, vrid mina handleder och jag grunnar å att hitta en k-pist att skjuta dig i småstycken med, huvudvärk som spränger och jag mår illa, ögonont och jag vet inte var jag ska ta vägen...

Alltså är jag oerhört mycket sårbarare i räddslan för smärtan när det hotar det jag inte klarar mig utan... Jag kan ju inte teckna eller skriva utan händer, ögon eller skall... så att säga. :gremsmile:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Smärttrösklar …

Jag läste någonstans en undersökning* om smärttålighet baserad på kön, kultur och ursprung.

Lägst smärttröskel av alla i hela världen (som var med i undersökningen vill säga) hade turkiska män, som tydligen sjåpar sig alldeles otroligt för minsta lilla sticka i fingret.

Högst smärttröskel hade japanska kvinnor, vilket lockar mig att tro att det här med smärttålighet är en ytterst psykologisk och kulturellt betingad grej.

Generellt sett var kvinnor över lag bättre på att tåla smärta än män.

Jag blev förvånad över att de turkiska männen knep jumboplatsen. Själv hade jag nog gissat på att manliga fotbollsspelare innanför straffområdet skulle ha lägst smärttröskel i hela multiversum.

<font size="1">* Nej, jag har ingen som helst aning om var jag läste den. Det var många år sedan.</font size>