Två skäl:Niklas73 said:Såg att Anchorclown haft otur med Radioakrtivs hårddisk. Men hur äskert är det att inte våra moln råkar radra ut vår data på dropbox eller iCloud.
Mina Dropboxfiler finns:Niklas73 said:Såg att Anchorclown haft otur med Radioakrtivs hårddisk. Men hur äskert är det att inte våra moln råkar radra ut vår data på dropbox eller iCloud.
Tja, det lär ju vara trivialt att bygga ett program som laddar ner alla ens docs/spreadsheets i konverterad form. Borde kanske fixa ett sånt...Jarl said:Vad man kan diskutera, som är relevant och lite intressant, är såklart huruvida man bör använda bara t.ex. Google-dokument till något viktigt, ty då finns ju datan *bara* hos Google (som såklart har feta backuper, men ändå).
Allt ska läsas in! Skulle man ta din fråga rent bokstavligt så frågar du något som du vet att ingen här kan svara på, för ingen här har full insikt i t.e.x. Dropbox:s serverfarm, backup-procedurer och hård/mjukvara. Å då blir ju ingen diskussion!Niklas73 said:Ville bara veta. Man ska inte läsa in så mycket alla gånger.
Borde gå att skriva ett GDrive-script för det va? Om man nu är så paranoid.krank said:Tja, det lär ju vara trivialt att bygga ett program som laddar ner alla ens docs/spreadsheets i konverterad form. Borde kanske fixa ett sånt...
Ær det standard før dropbox eller tillægg? Før jag kør dropbox men har bara tankat upp filer jag inte vill bli av med, och skulle egentligen vilja øvergå till en proper synkning. Men jag hittar inget om den hær 30-dagars-regeln.krank said:På Dropbox' servrar finns dessutom alla ändringar jag gjort 30 dagar tillbaks i tiden.
Ja alltså, Googles API:er är ju ganska öppna; jag var och rotade i dem för något år sedan av nån anledning jag glömt nu. Så jag skulle nog kunna skriva nåt enkelt i typ Python eller så.Jarl said:Borde gå att skriva ett GDrive-script för det va? Om man nu är så paranoid.krank said:Tja, det lär ju vara trivialt att bygga ett program som laddar ner alla ens docs/spreadsheets i konverterad form. Borde kanske fixa ett sånt...
Ah! Fördelar:Niklas73 said:Men jag ville bara veta vilka fördelar man har jäntemot HD.
Standard. Går man till deras webinterface kan man väldigt lätt se "previous versions" av sina filer, och även borttagna filer. Betalar man inte finns de 30 dagar tillbaks, betalar man blir det... två år, eller något sådant.xyas said:Ær det standard før dropbox eller tillægg? Før jag kør dropbox men har bara tankat upp filer jag inte vill bli av med, och skulle egentligen vilja øvergå till en proper synkning. Men jag hittar inget om den hær 30-dagars-regeln.
Jo det var oron før att en sån grej skulle kunna hænda som fick mig att låta bli att synka mina datorer. Men då har jag bara missat den. Blir att gøra en ordenlig synkning så fort jag har tid. Tack før infon!krank said:Jag skulle säga att en sån funktion är en absolut nödvändighet om man ska kunna synka mellan flera datorer. Annars är man ju helt rökt om en dator råkar korrumpera en film och sedan synka upp den.
//Krank, som ser det mer som "feature" än "regel", och har räddats flera gånger av det.