Nekromanti Drunoks Drängar?

Manx

Veteran
Tjenare! Dags att bryta mitt patologiska lurkande.

Jag undrar bara hur det står till med Drunoks drängars hemsida. För ett tag sedan upptäckte jag till mitt stora förtret att sidan är nere. Allt som finns är ett kort meddelande, signerat Eleas, men det har legat uppe ett tag nu utan synbar förändring.

Drunoks drängar var en helt fantastisk Eon-resurs. Den var full med användbara saker vi ständigt använde i vår spelgrupp (ypperligt balanserad korrata, expanderade regler, etc.), och en hel bunt med andra roliga saker därutöver (citatlistan var fullständigt dråplig). Faktum är att det även fanns en del godbitar som inte var Eon-relaterade. (Tzimisce-fostret till Vampire the Masquerade är en personlig favorit.)

Det vore en stor förlust om Drunoks drängar förpassas till den digitala etern. Säg mig: Finns det något ljus i slutet av tunneln?

Fahnen_UBBT

Veteran
Nu är jag ingen dräng men jag vet att drunoks drängar snickrar (åtminstone har gjort det, men de kanske inte får pisk nog och blivit slöa, vem vet?) på saker både nytt material och numera ett surt äpple som består av reparation och återskapande. Men jag gissar spontant på att det kommer ta tid innan sidan är uppe igen. De är inte vidare snabba de där drängarna :gremwink:
Surt nog gick deras server ner när jag försökte 1) titta saker 2) maila saker till Ymir (tror hans mail låg på den servern)så jag hoppas den är uppe snart :gremsmile:

Men jag är som sagt ingen dräng och snart dyker väl någon dräng upp och smäller mig på fingrarna. Men jag ser ljuset i tunneln!

Ymir

Liten kantbaron
Drängarnas skapelse har sedan länge uppnått ljuset i tunnelns slut, men likt en bodhisattva beslutat att försaka nirvana och dröja kvar i världen för att hjälpa vanliga dödliga att uppnå samma höga värdighet.

Den goda nyheten är att vi har vad som verkar vara en fullständig backup av hela sajten.

Den dåliga nyheten är att bara en av oss kan html...

Men jag ska prata med vederbörande och hålla tummarna för att det inte är alltför mycket arbete som behövs.

That being said, så lovar jag att sajten kommer upp igen. Jag kan inte svara på när just nu, men förhoppningsvis kan jag det senare.

Vad nya uppdateringar beträffar har vi en del awesomeness på gång, men det är sant att vi arbetar väldigt långsamt. Jag ska försöka ta mig i kragen och faktiskt producera det här året, men jag vågar inte lova för mycket - jag har en hel modul att skriva ('Västlanden'), och Fenixartiklar därtill, och mitt material på Drunoks Drängar är liksom mest det som blir över - saker jag ibland dock kan brinna mycket mer för än mitt officiella Eonmaterial. Förr eller senare kommer det dock dyka upp några fruktansvärt koola grejer i drängstugan.

Prio ett just nu är att få upp den gamla sajten igen, dock. Ditt beröm är definitivt en sporre för att få det gjort :gremlaugh:

och angående Zierzary, som onekligen är härlig :gremsmirk: , så har jag massor av annat gammalt Vampire-material som ligger och skräpar, i synnerhet spelledarpersoner till Kindred of the East, men även vanliga Vampire. Jag har antagit att det inte funnits något intresse för det och därför aldrig lagt upp det på sajten...men rätta mig gärna om jag haft fel där.

- Ymir, glad att folk hörde av sig

Manx

Veteran
Tackar för svaren!

Skönt att höra! Drunoks drängar är onekligen värda alla tänkbara lovord. Kvalitén på innehållet är inte bara i topp, utan bidrar med massvis av inspiration till egna alster. Jag ser verkligen fram mot nyöppnandet av hemsidan.

En sak jag alltid hoppats skall läggas upp i drängstugan är det flertal Eon-relaterade inlägg som skrivits här på forumen, inklusive Ymirs berömda "mastodontinlägg". Det är tragiskt att de försvinner i virrvarret av gamla trådar. Det underlättar inte precis att forumets ombyggnad tillintetgjort mina gamla bokmärken till sagda trådar. Att ha allting på en plats vore idealiskt.

Javisst, Ymir! Lägg mer än gärna upp mer Vampire-material - i synnerhet till Kindred of the East (i min mening en av White Wolfs klart bästa moduler, typ, någonsin). Fler detaljer om er episka Eon-kampanj Mörkrets hjärta vore också toppen. Ju mer desto bättre!

Regmolar

Swashbuckler
Ju mer desto bättre!
Nu när Ymir sade något om att glada tillrop kunde göra det hela lite mer aktivt...

Drunoks Drängar är bäst! Vi vill se sidan uppe igen! :gremlaugh:

Demo

Veteran
Sidan måste upp! Saknar Drängarna, vet inte hur mycket jag har använt från den sidan till mina Eon kampanjer :gremlaugh:

Pendragon

Swashbuckler
Jag ska språka med webbdrängen och se om vi inte kan lägga upp våra gamla backup som en temporär lösning. Den lär ha det mesta av matrialet. Möjligtvis saknas något i korratan, men saknar ni nåt kan ni alltid hojta till så kanske jag kan förmedla informationen via forumet.

/Joel

ripperdoc

Myrmidon
Peta in en Wordpressinstallation och kopiera över artiklarna. Det är enkelt fixat och lätt att underhålla - ingen HTML-kunskap behövs.

Eleas

Hero
*twitch* *twitch*

Jag har åkallats till Rollspel.nu för att besvara en fråga. Finns det ett ljus i slutet av tunneln? Efter moget övervägande har ett svar tillslut kongelerat. Svaret är "Eleas," ity det är jag som är ljuset i slutet av tunneln.

Man skulle kunna tro att det har att göra med någon slags gudomlig gnista. Sanningen är inte fullt så glamourös: jag har suttit och kodat i drängastugans mörker så länge att min hud bleknat till ett självlysande stadium. Det är antingen det, eller fluourescerande svampmögel över min magrade kropp.

Men! För att lindra er förmodade sorg över mitt öde medför jag nyheter: Drängasidan är icke död. Vi har ett arkiv uppe med merparten av sidans innehåll. Allt finns där utom de sista månaderna innan kraschen.

Så, pseudostudentikost dravel aside, Ymir och Pendragon visade mig den här tråden, och jag läste och insåg att jo, ni har helt klart en poäng. Eftersom jag brottas med några mentala handikapp (inte humorrelaterade, beklagligt nog) som stör ut produktionen, kan jag behöva en spark i ändan ibland. Nu har vi emellertid kommit så långt att sidan är uppe, om än blott i form av ett arkiv. Som sägs på portalsidan för Drunok.org innebär arkivstatus att den versionen av sidan kommer att kvarstå i oförändrad form. Istället kommer jag idag att ta upp byggnationen av den nya sidan.

Det får väl bli Wordpress. RipperDoc hade en god poäng med att Wordpress är enkel att installera och underhålla. Tyvärr har de versioner av WP jag använt tidigare varit svåra att modifiera bortom en given punkt, och får, om man installerar det på svenska, en konstig svengelsk karaktär. Men det lär väl gå att fixa om man djupdyker i dokumentationen.

Till sist: tack till alla som uppskattade sidan. Jag har inte varit så mycket på Rollspel.nu av endera anledning, men jag har fortfarande snappat upp en del av både uppskattning (som värmer) och kritik (som sporrar till förbättring). Så, oavsett om ni gett ris eller ros, glaskross eller sockervadd: tack.

Re: *twitch* *twitch*

Gott o höra att det fortfarande finns liv i drängarnas gamla sajt. Vore synd o förlora en av de bästa Eonsidorna som finns här på nätet!

Lycka till med uppdateringen/ombyggnaden eller vad det nu blir!

/Sebastian

Manx

Veteran
Re: Wohoo! [NT]

Toppen!

Nu kan vi hålla ut tills den nya drängstugan läggs upp. Förhoppningsvis, i alla fall. :gremwink:

En av de bästa?

Du har helt missförstått vårt koncept.

Vi är bäst, för vi har flest vapenbilder.

- Ymir, hävdar
Du glömde den numera klassiska devisen: "Vi vet bättre - för vi är bättre!" :gremelak:

Eleas

Hero

Ymir ville bara trycka lite på sin förkärlek för, um, subtilitet och karaktärsspel.