Nekromanti Du är en skurk. Vad är din plan?

rjonas

Hero
Om du var en skurk vad skulle ditt brott vara? Beskriv i korta ordalag ditt brott och de steg du måste genomföra för att nå ditt mål. Beskriv gärna vad i ditt utseende som vittnar om att du är en skurk. Vilka andra ledtrådar om ditt smutsiga värv måste du lämna efter din framfart?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Min plan är följande ...

... jag planerar att uppnå världsherravälde genom att flytta trådar på internetforum till rätt avdelning.

Steg 1: Flytta den här tråden från Rollspelsmakande till OT, eftersom den inte verkar ha något med rollspelsmakande att göra.

Steg 2: Skratta diaboliskt. Mua-HA-HA-HA!

Steg 3: Världsherravälde.

Beskriv gärna vad i ditt utseende som vittnar om att du är en skurk.
Jag har sammanväxta ögonbryn.

/tobias

Fienden

Hero
Jag planerar att klä ut mig till en clown, kidnappa små barn och avrätta dem. Deras kroppar kommer jag sedan att stycka eller besudla på diverse sätt, såsom att slita ut inälvorna och hänga barnet i dem, eller skära av huvudet och sätta det på deras bröstkorg. Dessa scener kommer jag sedan sätta upp på strategiskt valda platser, där allmänheten kan beskåda mina vackra verk.

Att jag är en skurk... Jag är en ont skrattade clown, och ledtrådar vore väl att jag sminkar alla barnen på clownsätt.

rjonas

Hero
Snacka om att tackla uppgiften in i sargen. -Du är en mycket ryslig skurk. Jag kan nog skriva ett scenario på detta.

Feuflux

omjonasson.se
Jag skulle aldrig vara skurk (jag var t.ex. alltid polis när det lektes "tjuv och polis" som barn). Däremot skulle jag kunna tänka mig att vara en kombo mellan Batman och Dexter, där jag likt den förstnämnde nosade upp brottslingar och sedan likt den sistnämnde hade ihjäl dem.

Efter att polisen hittat 10 strypta hallickar, hur skulle övriga reagera? Efter att 10 fotbollshulliganer dränks, skulle övriga våga fortsätta slåss? Efter att 10 bonustrixande direktörer knuffats ut från höga byggnader och krossats, skulle det ekonomiska fifflet minska?

Hur många skulle jag behöva döda för att förända beteenden?

Antar att detta skulle gå att tolka som att jag var en skurk. :gremsmile:

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Jag är drivande i Lions i någon landsbygdskommun. Jag är också i hemlighet Nyarlathotepkultist. Min onda plan bygger på att sätta upp Kungen i Gult som lokalrevy och driva hela kommunen till dekadens och förfall. Det i mitt utseende som vittnar om min skurkaktighet... tja, det är något sinistert över Lionsgubbar ändå, så det får kanske räcka?

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Nåt subtilt. Som offren aldrig ens märker av:

Snor öresutjämning vid skatteuträkningen.
Lotterier som inte har några vinnare.
Mord där ingen nånsin saknar offret.
Brott som inte ens har en rubricering (Grovt försök till pallativ dödshjälpsbrandsövergrepp).
Omärklig limbisk påverkan.

Ingen märker att jag varit där, ingen såg när jag gick, ingen saknar nåt när jag gått.
Ungefär samma stuk som mitt arbete och sexliv alltså.

//EvilSpook

rjonas

Hero
Feuflux said:
Jag skulle aldrig vara skurk (jag var t.ex. alltid polis när det lektes "tjuv och polis" som barn). Däremot skulle jag kunna tänka mig att vara en kombo mellan Batman och Dexter, där jag likt den förstnämnde nosade upp brottslingar och sedan likt den sistnämnde hade ihjäl dem.

Efter att polisen hittat 10 strypta hallickar, hur skulle övriga reagera? Efter att 10 fotbollshulliganer dränks, skulle övriga våga fortsätta slåss? Efter att 10 bonustrixande direktörer knuffats ut från höga byggnader och krossats, skulle det ekonomiska fifflet minska?

Hur många skulle jag behöva döda för att förända beteenden?

Antar att detta skulle gå att tolka som att jag var en skurk. :gremsmile:
En utmärkt Akt 0. (En akt 0 är skurkens lekstuga innan hjältarna kommer och pajar allting.)

Bobby Magikern said:
JaG äR DrIvAnDe i LiONs i NåGoN LaNdSbYgDsKoMmUn. JaG Är OcKsÅ i hEmLiGhEt NyArLatHotePkUlTiSt. MIn OnDa pLaN bYgGeR pÅ aTt sÄtTa uPp KuNgEn i gULT SoM lOkAlrEvY Och DrIvA hElA kOmMuNen tiLL dEkAdEnS och FörFaLL. DeT I mItt UtSeeNdE sOm viTTnAR om mIn sKuRkAktIgHet... tJa, dEt är nÅgOt sInIsTeRt öVer LiOnSguBBar ÄnDå, så dEt fåR KAnske RÄCka?
Klart sinistert. Fast denna har jag redan spelat. Det blir sjukare om du skriver omväxlande stora och små bokstäver.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
  • Plötsligt börjar Johan Norberg förorda medborgarlön och förkortad arbetsvecka.
  • Ingvar Kamprad börjar spendera pengar på att utveckla robotar som ska ersätta hans personal.
  • Antalet uteliggare och romska tiggare på gatorna minskar markant.
  • Bofors rapporterar katastrofförluster.
  • Ett litet afrikanskt land blir plötsligt en ledande IT-nation.
  • USA finner sig plötsligt inte vara i krig med
  • Israel och Palestina kommer överens om en gränsdraging, och håller sig till gränsdragningen.

Krille

Super Moderator
  • Först ser jag till att bli invald, lämpligen genom att rida på ett lagom populistiskt parti. SD funkar fint.
  • Steg två är att drastiskt kutta ner på bensinskatter.
  • Så fort det är klart så sköter sig resten själv: med lägre bensinskatter så kör folk bil mer...
  • ...vilket ökar koldioxidutsläppen...
  • ...vilket ökar temperaturen i atmosfären...
  • ...vilket snabbar upp avsmältningen på Grönland...
  • ...så att mer sötvatten rinner ut i Nordatlanten, helst genom ett stort plums då en hel smältvattensjö släpps lös. (note to self: rikta lasersatelliten mot isbarriären för att släppa lös smältvattnet om det inte sker naturligt)...
  • ...vilket stänger av saltvattenpumparna i Nordatlanten...
  • ...så att Golfströmmen tvärdör...
  • ...vilket orsakar en ny istid på norra halvklotet...
  • ...och vips är Fimbulvintern här!

Marukusu

Hero
Genom att jag åtar mig mängder av uppgifter samtidigt och sedan skjuter upp dem tills vidare så eftersträvar jag att försänka hela världen i stasis... på sikt...
Just nu har jag t.ex. flera rollspelsprojekt som legat på is i flera år och som troligtvis aldrig kommer att omsättas i praktiken.

Mitt skurkaktiga lynne attribuerar jag ovanstående onda förmåga då jag i alltför lång tid skjutit upp min personliga hygien och mitt sociala liv. Jag har genomgått en transformering från att ha varit känd som en trevlig, rolig och pålitlig kille till att bli ett vämjeligt, finnigt och tobakstinkande monstrum man helst bör hålla sig borta ifrån. Till råga på allt hyser jag motbjudande politiska åsikter och dessutom har jag goda genetiska förutsättningar för min ondska då mina förfäder var ryska vitgardister, fruktade för sina förtryckande och Dumaupplösande förmågor och rentav kallblodiga mördare.

TDSköldpaddan

Veteran
Jag har bara ett litet obetydligt mål och det är att förgöra jorden och möjligtvis stå där efter det är klart och tycka vad var det jag sa till ingen speciell.
För att lyckas med mitt onda uppsåt så ska jag bara prata med människor och då så många som möjligt och bara uppmuntra dom att vara så mycket sig själva som dom kan vara.
För att ni ska förstå vad jag menar. Uppmuntra George Bush att vara just George Bush, uppmuntra extremister att vara just extremister och så fortsätter man så och givetvis uppmuntrar man deras motsatser också. Sen lutar man sig tillbaks.
Och vad gäller mitt utseende... Antar jag får skaffa en katt eller nått eller ett ärr över ögat. Tror inte jag ser speciellt skurkaktig ut just nu.

Petter42

Swordsman
Känner att jag skulle kunna köra Kranks eller EvilSpooks stil, antagligen någon kombo.
Dock listade jag tidigare under dagen ut en daibolisk plan med gigantiska och slumpmässiga efterföljder. Jag stjäl ett/köper ett/flera bombplan(med bomber) för att sedan flyga till Kina och bomba alla bankerna och den hundradels procenten som utgör den allra rikaste delen av befolkning. När då Kina tappar en massa valuta, men lite produktivitet kommer Yennen gå upp i värde och västvärldens ekonomi skull stå inför valet att sammarbeta, ställa om och vara kreativa eller en total ekonomisk kollaps(det krävs inte mycket för att inse att det senare kommer intäffa). När sedan västvärldens oföränderliga system fallit kan jag ta över västvärlden(att jag hamnar i fängelse är högst otroligt, eftersom all polisstyrkor kommer vara upptagna med att upprätthålla ordningen på gator).
De som kommer stå starkast efter fallet kommer vara Kina, Japan, Ryssland och andra öststater. Afrikanska och sydamerikanska länder kommer kunna skriva av sina skulder, sluta skövla regnskog och odla mat åt det svältande folket. Västvärldens vapenindustri skulle avstanna och resurserna för krig i Afrika och Sydamerika strypas. Snart skulle en kaotisk fred rasa i dagens fattigaste länder och plötsligt kommer svennarna inte importera fiskpinnar fiskade i Afrika, rensade av Kineser, producerade i Tyskland och slutligen paketerade i Taiwan för att sedan hamna i Sverige. Hela tiden körda fram och tillbaka av polska lastbilschaffisar som smugglar knark, vapen och människor hit och dit för att dom inte har råd att överleva annars. Maffian skulle falla handlöst ner i mörker och kanske försvinna.
Sedan skulle jag, efter åren jag spenderat med detta, ge alla mina resurser till Krank(människor, och samhällen, är så medgörliga i kriser och under kaos)!

Petter42

Swordsman
Eller så skulle jag utföra hemska dåd i endast ett samhälle. Psykologiska experiment på den stora massan. Ta över media(kanske infiltrera Bonniers, då har jag media på det torra) och sända subtila buskap på TV. Mörda vissa grupper av människor för att se vad som skulle hända. Se hur mycket som krävs för att starta ett upplopp i en stad(stängda sjukhus(bara sjukas närstående), skolor(bara studenter och föräldrar), sänkt lön med 5%(kanske skulle trigga folk)).

Dessutom ser jag ut så här: