Nekromanti Du är en Technocrat, beskriv din "magi"

God45

#PrayersForBahakan
Magi, haha. Upplyst vetenskap menar jag så klart.

Technocratin i Mage:The ascension använder vetenskapliga metoder uppskruvade till fullständigt sinnessjuka och övermänskliga nivåer för att bekämpa verklighets avvikare och "det övernaturliga". Min favorit metod för att hitta på karaktärer till Technocratin är att ta ett vanligt jobb eller utbildning och skruva upp det till tidigare nämnda övermänskliga nivåer.

Exemplen på det här är ekonomen som går in på ett företag, tar del i ett par spontana möten runt vattenautomaten och startar processer som antingen kommer rädda eller förinta företaget utan att någon ens kommer komma ihåg honom. Eller närstridsexperten som klarar av att slåss mot varulvar obeväpnad. Eller sociologen som från sitt universitets kontor fullständigt förändrar samhällets normer om vad som är rätt och fel på bara ett par år.

Problemet jag har med att göra de här karaktärerna är att jag inte vet tillräckligt om områden jag inte är utbildad eller jobbar inom. Det bästa skulle ju vara om andra som var utbildade inom andra områden skrev upp hur deras expertis skulle kunna skruvas upp till Upplyst vetenskap...

Så vad säger ni? Om ni skulle vakna upp idag, hur skulle ni använda era utbildningar och expertiser till att förändra världen?

God45

#PrayersForBahakan
Alkemist said:
Konst=subliminala budskap=hjärntvätt=world domination.
Fuck yes! Sådant här jag är ute efter :gremsmile: Men mer detaljer tack, hur gör man de bästa sublima budskapen? Technocratin styr ju redan världen så vilken del av konsten vi har idag är mest efektiv för att hjärntvätta folk med? :gremlaugh:

God45

#PrayersForBahakan
slanfan said:
Vård= bota alla sjukdomar, ta bort allt lidande.
Den här är intressant efter det är målet för vissa factioner innom the Progenitors factionen som hålls tillbaks av att de ännu inte har fullt monopol över verkligheten.

Men det där är bara ett mål, jag behöver metoder! Hur gör man detta praktiskt med hjälp av sin Upplysta kunskap?

Sprider man en genmanipulerad pest för att sedan komma med det enda botemedelet som gör att alla ser medisinsk vetenskap som en räddare? Sprider man så mycket medisin som möjligt så att folk är beroende? Eller hur gör man?

Chryckan

Swordsman
Facebook/twitter/youtube/google = no more secrets & no more privacy, world of mindless drones tricked into performing their own Orwellian surveillance on themselves.

(Vet inte varför det blev på engelska.)

slanfan

Hero
Man använder sin supervetenskapliga metod till att fastställa orsakerna till alla former av sjukdomar och lidande (dvs. hokus-pokus).

Sedan botar man allt detta med sina supervetenskapligt framställda läkemedel och metoder, gratis! (hokus-pokus igen)

God45

#PrayersForBahakan
slanfan said:
Man använder sin supervetenskapliga metod till att fastställa orsakerna till alla former av sjukdomar och lidande (dvs. hokus-pokus).

Sedan botar man allt detta med sina supervetenskapligt framställda läkemedel och metoder, gratis! (hokus-pokus igen)
Förutom att du inte kan det eftersom segern över traditionerna inte är vunnen ännu och full kontroll över verkligheten inte är i händerna på unionen.

Så vad jag behöver är mer förklaringar på hur specifika Upplyst vetenskaps ingrep utförs innom det här vetenskapliga området. Alltså grejerna som är helt teoretiska i fältet idag men man tror man nått till om 50 år eller så.

För övrigt måste jag nog anmäla ditt användande av verklighets avvikande buzzwords som "Hokus pokus" till den lokala Mannen i vit. Vi riskerar ju infiltration från Nephandi annars. :gremwink:

God45

#PrayersForBahakan
slanfan said:
Då ger jag upp.
Men om du arbetar eller är utbildad innom området har du inga coola grejer att berätta om?

slanfan

Hero
Om teknokraterna ger oss bättre löner, fler kollegor, fast anställda läkare och ja, jag vet inte, så kan vi göra underverk.

och så detta

frulling

Veteran
Då jag är lärare i matematik och fysik skulle jag hålla en kort genomgång på begreppet ränta ränta och exponentialfunktioner som skulle få hela världen att inse hur körda vi är. En enkelt räkneexempel vore USA statsskuld 20 000 miljarder dollar 2*10^13 med en årsränta på 5% skulle uppnå antal partiklar i universum(ca 10^84, 100ggr fler än maximalt uppskattat) efter endast 3336 år. Då hoppas vi någon annan kommer in och förklarar det där med devalvering mm innan vi blir väldigt deprimerade.

Sodivra

Champion
Jag skulle avväpna maverick-magiker genom att standardisera och kategorisera deras främmande verklighetsuppfattningar, diagnosticera dem med schizofreni, OCD och personlighetsstörningar, och erbjuda dem en väg tillbaka in i verkligheten och delaktighet i mänskligheten igen.

Jag skulle hålla stora och intensiva gruppbehandlingar där jag portionerade ut magikernas telepatiska och emotionella krafter i form av metoder för närvaro och mentalisering (att förstå sitt eget och andras sinnen) som vem som helst kan lära sig och utveckla sitt liv med.

I korttidspsykoterapier skulle jag använda neurologiskt hypereffektiva tekniker för porträtterande av impulser för att låsa upp de kreativa urkrafter som finns i människor, men jag skulle kalla dem för uttryck för ilska, sorg, glädje och kärlek istället för magi, något som alla har tillgång till.

Jag skulle utforma internetbaserade behandlingar för affektiva syndrom och affektiv närvaro, som skulle ta människor små standardiserade steg mot ett uppvaknande, på nationell nivå.

Jag skulle använda vetenskapliga studier på för att vetenskapligt krossa kraften som healers, coacher och känslo och sinnes-magiker använder.

God45

#PrayersForBahakan
Arvidos MC said:
Jag skulle avväpna maverick-magiker genom att standardisera och kategorisera deras främmande verklighetsuppfattningar, diagnosticera dem med schizofreni, OCD och personlighetsstörningar, och erbjuda dem en väg tillbaka in i verkligheten och delaktighet i mänskligheten igen.

Jag skulle hålla stora och intensiva gruppbehandlingar där jag portionerade ut magikernas telepatiska och emotionella krafter i form av metoder för närvaro och mentalisering (att förstå sitt eget och andras sinnen) som vem som helst kan lära sig och utveckla sitt liv med.

I korttidspsykoterapier skulle jag använda neurologiskt hypereffektiva tekniker för porträtterande av impulser för att låsa upp de kreativa urkrafter som finns i människor, men jag skulle kalla dem för uttryck för ilska, sorg, glädje och kärlek istället för magi, något som alla har tillgång till.

Jag skulle utforma internetbaserade behandlingar för affektiva syndrom och affektiv närvaro, som skulle ta människor små standardiserade steg mot ett uppvaknande, på nationell nivå.

Jag skulle använda vetenskapliga studier på för att vetenskapligt krossa kraften som healers, coacher och känslo och sinnes-magiker använder.
Super coolt :gremlaugh: Tack :gremsmile: