Nekromanti Du får vara med i På Spåret

Storuggla

Champion
SVT kontaktar dig och ber dig vara med i nästa säsong av På Spåret och efter lämpligt övertalande ställer du upp som tävlande.
Du får välja din medtävlande helt fritt, med två begränsningar: Din medtävlande får inte redan vart med i programmet och måste kunna svenska (för annars blir det jobbigt för produktionen att texta ledtrådar och alla dåliga ordvitsar). I övrigt är det helt fritt, vill du tävla med kungen ordnar de det, likaså om du tar den där bingolottsförsäljaren vid busstorget.
Så, vem väljer du som medtävlande?

Storuggla, go nuts monkeyboy

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag skulle behöva någon som är bra på just de saker jag är extremt dålig på. Jag har till exempel pinsamt dålig koll på Sveriges geografi, bortom de större orterna. Min medtävlare måste vara någon som har besökt varenda jävla ställe i Sverige där det står mer än fem hus på samma plats. Dessutom skulle jag behöva någon som är betydligt äldre än jag och har koll på vem som skrev och framförde musik som spelades in långt innan jag föddes.

Så jag skulle nog vilja tävla med Christer Sjögren.

/tobias

Anchorman

Swashbuckler
Leif "Loket" Olsson
Snubben verkar ju ha koll på varenda liten håla i Sverige

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
För att maxa mina chanser att vinna skulle jag ta med Dante.

På riktigt alltså, han är en vandrade encyklopedi av trivial kunskap.

/M

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Magnus Seter said:

/M
Eller Mekanurg. Han vann ju i Jeapordy kom jag på.

/M

Storuggla

Champion
"För att maxa mina chanser att vinna skulle jag ta med Dante."

Den dagen rätvalspenisar kommer upp som fråga i På Spåret är ni givna vinnare!

Storuggla, eller typografvitsar

Storuggla

Champion
Jag hade nog valt Edward Blom som medtävlande. han kan konstiga saker som mat, kultur och Tyskland. Det lämnar sport och musik som luckor i det hela, men jag tror det går vägen ändå.

Storuggla, affärsstrategi av Rommel

Botulf

Hero
Herman Lindqvist. För han lär ha massa trivia som kan bli användbara och för han är en rätt skön lirare.

Björn den gode

Swashbuckler
Jag skulle välja min flickvän eftersom det är en upplevelse jag skulle vilja dela med henne. (Fast det är klart, om det inte varit mot reglerna så hade jag ju valt Stefan Holm, nån måtta får det vara på romantiken;)

Ond bråd död

Swashbuckler
Jag skulle ta med nån riktig idiot som ändå har enormt självförtroende, och som drar redan på 10 utan att ens vara nära. Då skulle ingen märka hur fullständigt obildad jag är inom allt som inte rör spel.

solvebring

Superhero
Magnus Seter said:
Magnus Seter said:

/M
Eller Mekanurg. Han vann ju i Jeapordy kom jag på.

/M
What?! Det visste man inte.

Finns det några klipp någonstans, månne? :gremsmile:

yokowermland

Warrior
Lite sjukt kanske men en tid för många år sedan på länsbussen som tog mig hem till lilla Molkom åkte det ofta en törstig äldre herre som jag brukade snacka med. Han kunde allt och drack pilsner. Seriöst allt. Kollade honom hela tiden när jag kom hem och han hade aldrig fel. Satt till och med på kvällarna och skrev ned frågor till han om saker han absolut inte skulle ha vetat men det gjorde han i alla fall. Fysik, historia, allmän trivia om bilar på 20talet eller franska konstnärer på 1700talet. Mannen kunde allt. Ett levande lexicon.
Enligt han själv var han helt outbildad. Hade inte ens gått ur grundskolan men gillade att läsa. Tror han var en sån där med fotografiskt minne.

Tillsammans skulle vi vara oslagbara.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Lotta Lundgren, för hon är lika smart, snygg och rolig som jag. Nä, smartare.

Anarchclown

Swashbuckler
Ingemar Stenmark så klart. Han har för mycket vinnarskalle för att vi ska kunna förlora tillsammans.

Zorbeltuss

Hero
Cornelis Vreeswijk, jag vet inte hur bra han skulle vara och jag skulle vara usel, men med tanke på att det inte var krav på att personen skulle vara vid liv och de ordnar så att personen kan vara med (aka återupplivar honom) så spelar det inte mig någon roll whatsoever.

/Zorbeltuss

Sapient

Swashbuckler
Om de främsta kvalitéerna som söks är att kunna svenska och vara hyfsat bra på svensk geografi - från kluriga ledtrådar - så hade jag nog letat bland före detta stabsassistenter i specialförband i f.d. sovjetunionen.

Resten av frågorna hade jag räknat med att kunna själv. (Om de nu inte hade handlat om frågor som basering av Viggenförband på 80-talet. Det säger sig självt.)