Nekromanti Du har blivit kidnappad av marsianer!

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Varför då? Varför behöver de små gröna gubbarna just DIG för att erövra världen?
Om jag berättar det måste jag likvidera dig efteråt...

/tobias

magoo

Hero
Det kan finnas flera anledningar:

1. De har hört att jag är så himla bra på att få igång kopiatorn vid pappersstopp (den där lilla pappersflagan längst in är boven).

2. De har ett ljudvågsvapen som behöver matas med mänskligt tal dygnet runt.

3. De vill äta mitt läckra späck.

Rising

Vila i frid
De vill ha mig som en attraktion i en kosmisk freakshow. Jag kommer sitta i en bur med golvet fylld av sågspån och folk kommer skratta, förfasas och fascineras över universums mest patetiska varelse. Så känns det just nu, iaf.

Eller; så bär jag på en gen som innebär lösningen på gåtan om evigt liv, för idag har jag behövt visa leg både för att köpa cigaretter och för att dricka öl på en krog. Och jag är 29 år.

Krille

Super Moderator
Så här är det: alla invasioner hitintills har misslyckats. Och jag vet varför. Jag har nämligen en ofantlig mängd med kass science fiction, och jag har studerat dem ingående och noggrant och hittat orsaken till att marsianerna alltid får spö.

Nu har de fångat mig och försöker tvinga hemligheten ur mig med hjälp av yppiga blåhyade flickor från Venus! Men jag kommer ingenting att säga till dem! Jag offrar mig mer än gärna för Jordens fortlevnad!

magoo

Hero
Eller; så bär jag på en gen som innebär lösningen på gåtan om evigt liv, för idag har jag behövt visa leg både för att köpa cigaretter och för att dricka öl på en krog. Och jag är 29 år.
Samma gen som en kollega som vid drygt 30 fick denna fråga från en dörrknackande dammsugarförsäljare:

- Har du pappa eller mamma hemma?

Och svaret blev:

- Nej!

Troberg

Sinister eater
För att jag vet att de kidnappat Elvis för att göra honom till sin kejsare så att de kunde hjälpa Nixon att lönnmörda Kennedysarna och jag hotade att avslöja hela deras plan om de inte gjorde mig till deras härskare.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Mig har de tagit för att jag vet vad de ska byta ut de yppiga venusianska flickorna mot för att får Krille att tala.

...eller för att de råkade höra mig sjunga Palestrinas "Jesu Rex Admirabilis" eller Monteverdis "Christe redemptor omnium" i kyrkan och blev fullkomligt förälskade i min rika barytonklang.

Johan K

Gammal & dryg
Då skulle jag tilföratt ma skule vara snälla mot varandra & inte erövra så elakt.. :gremlaugh:

/ Johan K, som nyss vaknat efter en middagslur

Johan K

Gammal & dryg
Du är inte ensam om det där med legg...

Av nån anleding så har även jag åkt på att visa legg ett anntal gånger när man ska köpa folkisar.. Har inte behövt visa det på länge & plöddsligt så har man behövt visa det hur många gågner som helllst.
Dock gnäller jag inte, känner mig yngre & yngre för varie gång man behöver visa sitt legg.

Ulfgeir

Swashbuckler
Därför att jag vet hur man får tag i den person som Murphy är inneboende hos (bortsett från att han redan har mig på snabbval). Vi kan väl säga som så att hon är en bra åskledare för all otur som han utstrålar, så folk i hennes omgivning drabbas av en splatter-effect... Att hon sedan råkar ha svart bälte i sarkasm och ironi gör att de vill ha tag i henne.

/Ulfgeir

rks

Warrior
Marsianerna behöver komma i kontakt med George Bush, och jag är fyra steg från honom (tre mellanfigurer). Är det något marsianerna förstår värdet av, så är det subtilt förarbete. :gremsmirk: