Nekromanti Dubbelsidiga spelkort

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Jag håller på med ett slags sällskapsspel/rollspel som handlar om att re-enacta filmscener och pricka in så många klyschor man kan.

Frrrågan lyder:

Hur bör jag mig åt för att garantera att ett dokument i Word skriver ut dubbelsidigt så att liksom framsidan och baksidan på kortet stämmer överens?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
[OT] Sätt att komma runt problemet.

1. Gör baksidan till ett fint repeterande mönster. Låt sedan det täcka hela arket. Då kan du klippa med framsidan mot dig och ändå få acceptabla baksidor.

2. DeBracy-metoden, lägg fram och baksida sida vid sida i stället för på motstående sidor. Sedan är det bara att klippa, vika och limma ihop, möjligen med en kartongskiva emellan.

3. Kondom-metoden, strunta i om det matchar. Skriv fram och baksida på separata ark. Klipp ut och para ihop i sådana där kortkondomer som Magic-spelare använder för att skydda sina kort. Har du gamla Magic-kort eller liknande kan du stoppa den mellan de båda bladen för stabilare resultat.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: [OT] Sätt att komma runt problemet.

wilper said:
3. Kondom-metoden, strunta i om det matchar. Skriv fram och baksida på separata ark. Klipp ut och para ihop i sådana där kortkondomer som Magic-spelare använder för att skydda sina kort. Har du gamla Magic-kort eller liknande kan du stoppa den mellan de båda bladen för stabilare resultat.
De flesta Magic-plastfickor har dessutom en färgad baksida, så du behöver inte bekymra dig om att göra baksidan på korten själv. Har du inte gamla Magic-kort är de flesta någorlunda seriösa Magic-spelare beredda att ge dig ett par hundra i utbyte mot en läsk eller en kram eller annan symbolisk ersättning.

/tobias

Recca

Femme Fatale
Jag såg framför mig att man hade två kort med ryggarna mot varandra och att man var tvungen att lägg ut på brädet ett uppvänt kort och ett nedvänt. På så vis kunde man gömma ett kort under det andra och när man spelade ut det uppvända så vändes det nedvända upp för att ge nån sorts fördel. Tänkte att den mekaniken har jag inte sett i spel nån gång men vore intressant att se.

Måns Bredelius

Veteran
Re: [OT] Sätt att komma runt problemet.

Gurgeh said:
wilper said:
De flesta Magic-plastfickor har dessutom en färgad baksida, så du behöver inte bekymra dig om att göra baksidan på korten själv. Har du inte gamla Magic-kort är de flesta någorlunda seriösa Magic-spelare b

haha. detta var något jag precis tänkte innan du nämnde det. Har över tre hundra jag kan ge bort bara av vänlighet.

Troberg

Sinister eater
BMOC said:
Jag håller på med ett slags sällskapsspel/rollspel som handlar om att re-enacta filmscener och pricka in så många klyschor man kan.

Frrrågan lyder:

Hur bör jag mig åt för att garantera att ett dokument i Word skriver ut dubbelsidigt så att liksom framsidan och baksidan på kortet stämmer överens?
Jag har forskat lite kring det för min Arkham Horror-expansion (läs mer här, rekommenderas: Länk).

För att göra en lång historia kort: Räkna inte med att skrivare i konsumentprisklass klarar att placera saker så konsekvent exakt på sidan att det kommer att funka.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Tack, ska kolla länken.

Just nu lutar det åt DeBracy-metoden som Wilper skrev om här oppe nånstans.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
BMOC said:
Just nu lutar det åt DeBracy-metoden som Wilper skrev om här oppe nånstans.
Om nån vill kika hur det ser ut innan man skriver ut så är nog regelkorten jag gjorde till Saga den bästa introduktionen: PDF