Det som jag tycker är enklast i det fallet då man endast är två pers som ska spela rollspel, är att man helt enkelt kör en SL och en spelare. Det har jag gjort några gånger. Det funkar ganska bra bara man har en cool story för dylika.
Det jag anser är hemligheten bakom att just det ska fungera är att man bokstavligen ser det som en bok. En klassisk bok där man har en huvudkaraktär som drar hela handlingen. Så har jag alltid fört sådan typ av rollspel i alla fall, jag tycker det är enkelt att finna en struktur på det sättet.
Problemet här är väl att ni skrivit scenariot på två. Det gör väl att ni båda vet precis vad som utspelar sig på de olika platserna etc.
Nå, det går ju i alla fall eftersom ni ska testspela ert scenario, så ni får väl liksom ha överseende med hur mycket ni båda vet om och anstränga er för att inte råka ut för undermedveten metagaming av negativ art.
Eller, så är helt enkelt en SL och en spelare, bara det att SL också gör en detaljerad SLP som blir spelarkaraktärens medhjälpare - som håller sig lite mer i bakgrunden, men ändå är delaktig och också kan ta itu med en hel del, fast man då låter spelarkaraktären stå lite mer i centrum. Ungefär som Batman och Robin, där spelarkaraktären är Batman och SLP:n Robin.
Ja, det är mitt förslag iaf.