Nekromanti Duell.

Vimes

Sillkung
Vet egentligen inte om det här är alldeles rätt forum för detta men: Nån som kommer ihåg Duell (på Arkivet)?

För oinsatta: Det var en form av interaktiv krönika (novell kanske) där alla hade sin egen karaktär som de "spelade" (även om det inte direkt var ett spel i vanlig mening), och alla drev alltså historien framåt.

Jag har letat runt lite här och var på internet efter nån form av återuppliving av detta...

<center>Finns inte.</center>

Det känns rätt tråkigt. Men jag kanske bara har missat det, så min fråga är alltså om det är någon som känner till någon Duell(eller vad man nu har valt att kalla det. ("Duell" är ju eg. ett ganska fånigt och missvisande namn.))sida på nätet (var annars?)

Tack på förhud

Humm, vad är det här för roliga figurer? Äh, va fan... :zeppelinare:

Krille

Super Moderator
"Det känns rätt tråkigt. Men jag kanske bara har missat det, så min fråga är alltså om det är någon som känner till någon Duell(eller vad man nu har valt att kalla det."

Den normala termen idag är "play by forum". Det är betydligt vanligare i Utrikland än i Sverige.

Staffan

Myrmidon
Dillade inte vår käre Trädgårdsmästare något om att öppna ett forum för sådant inom en någorlunda snar framtid? Har för mig att jag läste något sådant i samband med site-redesignen.

Ulfgeir

Swashbuckler
Well, om du kollar på

http://www.forums.rpghost.com/forumdisplay.php?s=&forumid=51

Så kan du hitta några. De kallas TIC (Talking in Character). Se om någon av dem fallder dig i smaken. Spelar själv på Otaku High, Crippled Planet och i viss begränsad utsträckning på Troubled Moon (den tråd jag är i är stendöd, pga jag väntar svar från en annan spelare... Eftersom karaktärerna är mitt i en diskussion så kan jag inte bara göra något annat)

/Ulfgeir

Gardener

Champion
Jodå, det är fortfarande på gång, men väntar på att någon ska ha tid och lust att koda systemet som gör att spelledare kan moderera inläggen i sitt spelforum. Mtp hur mycket jag har att göra så kommer det inte bli gjort inom en överskådlig framtid om ingen annan stiger fram och hjälper till.

Staffan

Myrmidon
Ah, på så sätt. Eftersom jag inte är så våldsamt intresserad av PbF så noterade jag inte så mycket detaljer när du nämnde det första gången, utan hade bara ett vagt minne av att det hade nämnts.

Vimes

Sillkung
Damn. Tyvärr är "att koda systemet som gör att spelledare kan moderera inläggen i sitt spelforum" inte min starka sida... Annars hade jag gärna hjälpt till.

/Dac

Gaelion

Veteran
Ah! Jag spelade själv där ett tag, det var helt underbart, så när det kraschade byggde jag och en kompis ett nytt. Pegasus. Det krashade också, men... vi har byggt ett nytt, utifrån det här med att moderera som Gardener snackade om, vi har inte det än, men koden är halvfärdig, så det kommer komma i nästa uppdatering, servern kan ligga nere just nu, men gör det inte så länge till så om ni är intresseserade så:
http://pegasus.halsduk.net
Det finns förvånandsvärt få spelare, antagligen eftersom folk inte vet om att vi finns, så det behövs alltid fler...
hjärtligt välkommna och God Jul!

Gaelion

Veteran
Så ja!
Om ni fortfarande är intresserade så vill jag bara meddela att servern är uppe och fungerar igen.
Hjärtligt välkommna!