Nekromanti Duell

solvebring

Superhero
Najs najs najs! Häftig bild. Fast som jag sagt tidigare så behöver du jobba med färgläggningen, vilket så klart är ett helvete digitalt. Jag kan det inte själv men w176 och Xhakhal kan förhoppningsvis (dvs. om de känner för det) ge dig ett och annat råd. Och så åter det här med skissiga linjer. Skisslinjer, hackiga linjer som söker efter formen, som till exempel finns på bron här, hör hemma på skisslagret och inget annat. På det här, som jag antar ska vara något åt en färdig bild eftersom du färglagt och sådant, bör din lineart vara ren och direkt. Det gör så himla mycket. Annars är det en fin bild, bra jobbat!

KamiFisk

Hero
Tackar för kritiken, Bron är inte klar ännu har inte riktigt bestämt mig för hur jag vill ha den, färglade för att jag orkade inte pilla mer med linjer för dagen =). Men jag har ett skiss lager så när jag orkar med det skall jag fixa det. tycker man får så jäkla ont i handen när man tecknar digitalt jag skruvar och vrider gärna på pappret när man sitter med blyerts och det känns väldigt onaturlig att inte kunna göra det. Flyttar mig själv och min arm runt wacomen istället. Är det nån som har några tips för det vore det uppskattat. Har provat och vrida bilden men känns skumt.

Rickard

Urverk speldesign
Släng in ett rymdskepp i bakgrunden och bilden skulle kunna platsa i Skymningshem. :gremsmile: Jag gillar farten i bilden.

solvebring

Superhero
Jag gillar farten i bilden.
:gremsmile: Lustigt, för mig är ett ett sådant där spänt ögonblick som brukar börja striden för att sedan återuppstå igen efter ungefär halva, då de står stilla, avvaktande i coola poser och liksom vänter ut varandra. Så för mig är det en väldigt spänd bild men klart stillastående...
... Vinden sliter i kläderna... Väntan... Två blickar som låser varandra osv.

KamiFisk

Hero
För mig är det menat som just det där spända ögonblicket. Hon står i iajutsu ställning medans han har dragit sitt vapen och striden kommer vara över den sekunden någon väljer att agera.