Anthrox
Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
- Joined
- 8 Jun 2017
- Messages
- 4,365
Ack, dessa Bene Gesserit-häxor. Inte ens när de står på ens egna sida är de att lita på. Alltid med baktankarna. Alltid med de egna agendorna. Alltid med fler fingrar i spelet än lämpligt. En kniv mot halsen är mer pålitligt än en Bene Gesserit.
Men de är bra rådgivare, det måste medges.
Så när Husets familj går till deras kammare för att få råd inför fremenernas ansamling vid Sietch Tabr blir det som en chock när de finner de båda Bene Gesserit-medlemmarna ligga döda. Den ena förgiftad, den andra dödad av en Hunter-seeker. Bredvid kropparna ligger även en till. En som ni för bara timmar sedan trodde tillhöra palatsets tjänare. Men nu ser ni tydligt den dolda märkningen. Kejsarens emblem, inbränt på kroppen.
Konspiratörerna är nära nu.
@Brynolf dagmördas. Han var Atreides/bybo och Bene Gesserit.
@RasmusL hämndmördas. Han var Konspiratör/ulv och Sardaukar.
@Waterhouse mördas av Hunter-seeker. Han var Atreides/bybo och Bene Gesserit.
Recitera litany against fear i dödsögonblicket, eller citera något ballt från Dune. Eller något annat häftigt, så länge det inte är speltekniskt relevant.
Nu startar runda 3!
Röstverktyget: https://werewolf.florin.nu/83010
Men de är bra rådgivare, det måste medges.
Så när Husets familj går till deras kammare för att få råd inför fremenernas ansamling vid Sietch Tabr blir det som en chock när de finner de båda Bene Gesserit-medlemmarna ligga döda. Den ena förgiftad, den andra dödad av en Hunter-seeker. Bredvid kropparna ligger även en till. En som ni för bara timmar sedan trodde tillhöra palatsets tjänare. Men nu ser ni tydligt den dolda märkningen. Kejsarens emblem, inbränt på kroppen.
Konspiratörerna är nära nu.
@Brynolf dagmördas. Han var Atreides/bybo och Bene Gesserit.
@RasmusL hämndmördas. Han var Konspiratör/ulv och Sardaukar.
@Waterhouse mördas av Hunter-seeker. Han var Atreides/bybo och Bene Gesserit.
Recitera litany against fear i dödsögonblicket, eller citera något ballt från Dune. Eller något annat häftigt, så länge det inte är speltekniskt relevant.
Nu startar runda 3!
Husets familj (1-4) – Vet vilka mer som ingår i familjen och har en gemensam PM-grupp med övriga medlemmar (inklusive Kwisatz Haderach).
Kwisatz Haderach (1) – Får för varje runda hen är vid liv en ny förmåga (kumulativt). Är en del av familjen och kan inte vara förrädaren.
R1: får rollsiarförmåga
R2: får väktarförmåga (kan inte väkta sig själv två rundor i rad, men andra spelare kan väktas flera rundor i rad)
R3: får siarförmåga
R4: får nattmordsförmåga
R5: får en till rollsiar & siarförmåga
R6+: får en till nattmordsförmåga
Bene Gesserit (0-2) – Siare, måste välja sida (bybo eller ulv) innan R3 och kan sen inte ändra sig igen. Kan inte vara förrädaren.
Rymdgillets representant (0-2) – Kan förmedla ett meddelande till SL som postas i startinlägget för nästa runda. Inlägget är anonymt och kan innehålla vad som helst.
Suk-doktor (0-2) – Får reda på en förmåga som använts, mot vem, och av vem, under natten.
Svärdmästare (0-2) – Kan nattmörda en annan spelare (endast en gång). Spionmästare (0-2) – I början av spelet får hen välja en annan spelare. Om spionmästaren blir mål för något (oavsett vad) så blir den valda spelaren målet istället.
Mentat (0-1) – Får varje runda ställa en ja/nej-fråga som inte innehåller en spelares namn eller frågar efter fraktioner, till SL som besvarar frågan sanningsenligt under natten.
Smugglare (0-2) – Kan skicka ett meddelande till en annan spelare under natten (via SL men spelaren får vet vem meddelandet kommer från).
Fremen (0-2) – Kan skicka sin fraktionstillhörighet till en annan spelare under natten (via SL men spelaren får vet vem meddelandet kommer från).
Ghola (0-1) – Om hen inte läser eller på något sätt tar del av nästa runda efter att ha dött kommer hen återfödas rundan efter det.
Fedaykin (0-2) – Är immun mot allt som sker under natten förutom utröstning, både från byn och från ulvarna. Hen kan fortfarande få en tand installerad (eftersom det sker dagtid).
Sardaukar (1-*) – Kan prata med varandra (men inte med Förrädaren), vet vem Förrädaren är, har nattmord om Förrädaren försvinner. Har en Hunter-seeker som de kan använda för att få ett extra nattmord som kan användas även när Förrädaren lever. Kan nattmörda i övrigt först efter att Förrädaren försvunnit.
Förrädare (1) – Dagmördar, tillhör ulvlaget (vet vilka de är men får INTE vara med i samma PM-grupp), har en roll utöver Förrädare från ovanstående lista. * - Beroende på antal anmälda spelare.
Kwisatz Haderach (1) – Får för varje runda hen är vid liv en ny förmåga (kumulativt). Är en del av familjen och kan inte vara förrädaren.
R1: får rollsiarförmåga
R2: får väktarförmåga (kan inte väkta sig själv två rundor i rad, men andra spelare kan väktas flera rundor i rad)
R3: får siarförmåga
R4: får nattmordsförmåga
R5: får en till rollsiar & siarförmåga
R6+: får en till nattmordsförmåga
Bene Gesserit (0-2) – Siare, måste välja sida (bybo eller ulv) innan R3 och kan sen inte ändra sig igen. Kan inte vara förrädaren.
Rymdgillets representant (0-2) – Kan förmedla ett meddelande till SL som postas i startinlägget för nästa runda. Inlägget är anonymt och kan innehålla vad som helst.
Suk-doktor (0-2) – Får reda på en förmåga som använts, mot vem, och av vem, under natten.
Svärdmästare (0-2) – Kan nattmörda en annan spelare (endast en gång). Spionmästare (0-2) – I början av spelet får hen välja en annan spelare. Om spionmästaren blir mål för något (oavsett vad) så blir den valda spelaren målet istället.
Mentat (0-1) – Får varje runda ställa en ja/nej-fråga som inte innehåller en spelares namn eller frågar efter fraktioner, till SL som besvarar frågan sanningsenligt under natten.
Smugglare (0-2) – Kan skicka ett meddelande till en annan spelare under natten (via SL men spelaren får vet vem meddelandet kommer från).
Fremen (0-2) – Kan skicka sin fraktionstillhörighet till en annan spelare under natten (via SL men spelaren får vet vem meddelandet kommer från).
Ghola (0-1) – Om hen inte läser eller på något sätt tar del av nästa runda efter att ha dött kommer hen återfödas rundan efter det.
Fedaykin (0-2) – Är immun mot allt som sker under natten förutom utröstning, både från byn och från ulvarna. Hen kan fortfarande få en tand installerad (eftersom det sker dagtid).
Sardaukar (1-*) – Kan prata med varandra (men inte med Förrädaren), vet vem Förrädaren är, har nattmord om Förrädaren försvinner. Har en Hunter-seeker som de kan använda för att få ett extra nattmord som kan användas även när Förrädaren lever. Kan nattmörda i övrigt först efter att Förrädaren försvunnit.
Förrädare (1) – Dagmördar, tillhör ulvlaget (vet vilka de är men får INTE vara med i samma PM-grupp), har en roll utöver Förrädare från ovanstående lista. * - Beroende på antal anmälda spelare.
Röstverktyget: https://werewolf.florin.nu/83010
Last edited: