Lite korta reflektioner från R2. Tänkte läsa igenom hela men orkade inte riktigt. Hur som...
I inlägg
46 står Vimes fast vid att Rasmus poster är vettiga. Aningen rödande nu i efterhand.
I inlägg
51 skriver Waterhouse, “Missade Octa när jag klippte och klistrade svar till din lista. Jag har nog Octa som grönare än du, tycker inte detta varit ulv-octa från MU5 och Utkante. Inte några superhårda ställningstaganden men detta är fan ett svårt spel. Svagt grön, jag får inga riktiga ulvvibbar och tror jag har en bias för att Octa är röd.”
Nu är jag ju partisk i målet men jag tolkar detta som att WH siat mig grön men inte vill säga det på ett för uppenbart sätt.
Blev inte så mycket anteckningar men resten av rundan är ju i princip bara att Brynolf anklagar Vimes för att vara ulv för att sedan vända för att egentligen ha siat Rasmus som röd. Följdfrågan blir då hur vi bäst ska analysera detta. WH var ju inte familjemedlem så dessa tillsammans med andra bybor litar ju på outandet. Ulvarna känner ju däremot till att det var fejk och måste antingen ha trott att Brynolf bytt sida eller farit med osanning.
Frågan blir ju då hur mycket spektaklet egentligen hjälper oss. Det tyder iallafall på att ulvarna bör ha trott sig sitta säkra i båten varav låglfygare i min bok blir lite mer misstänkta i och med detta.